четвер, 8 серпня 2024 р.

Налагодити стосунки з дитиною

 Центр практичної нейропсихології - Одеса

⭐ Три техніки, які допоможуть батькам налагодити стосунки з дитиною
Техніки допоможуть взяти емоції під контроль та порозумітися з дитиною в критичних ситуаціях.
1. Я-висловлювання
Це коли ми висловлюємо свою думку на ситуацію, не перекладаючи відповідальність на опонента — у нашому випадку на дитину. І потім можемо закликати до можливого способу вирішення ситуації. Наприклад:
— Я злюсь, коли хтось починає говорити одночасно зі мною. Давай вислухаємо один одного по черзі і потім поставимо запитання.
— Коли беруть мої речі без дозволу, я дратуюсь і нервуюсь. Перед тим як взяти, спитай мене, будь ласка.
У цій техніці головне не звинувачувати людину, а наголошувати тільки на своїх емоціях і почуттях.
2. Шпигун
Ця техніка допомагає, коли конфлікт "набирає обертів".
Домовитеся з дитиною та іншими членами сім'ї про якесь кодове слово, яке означатиме, що суперечка вийшла з-під контролю і потрібен перепочинок.
3. Дитяча порада
Якщо дитина помилилася, повеласяся неадекватно, запитайте у неї, як вам вчинити в цій ситуації.
Наприклад: «Сину, мені часом складно стриматися, іноді я підвищую голос, іноді ми кричимо в сім'ї, мені це дуже не подобається, хотілося б поводитися інакше. Підкажи, як думаєш, що нам може допомогти не кричати один на одного? Давай разом придумаємо інший спосіб».
Суть техніки не в тому, щоб придумати покарання, а щоб дитина осмислила, що сталося, в чому вона була не права і як можна змінити свою поведінку. І допомогти йому у цьому.


Немає коментарів:

Дописати коментар