Центр здоров'я та розвитку "Коло сім'ї" - Київська філія
Як обрати школу для дитини з особливостями розвитку?
Початок навчального процесу в школі – це важливий, новий етап в житті дитини та не менш важливий в житті її батьків. Новий колектив, нові умови, нові вимоги до дитини – все в сукупності викликає занепокоєння.
Батьки дитини з особливостями розвитку мають дещо більше занепокоєнь і тривог, що стосуються адаптації та долучення до нового колективу їхньої дитини. Виникають запитання: «Яку школу обрати? Що має бути основним критерієм при виборі: місце розміщення школи? Знайомі діти? Перший вчитель? Кількість дітей в класі? Чи потрібно відкривати інклюзивне навчання? Як адаптувати дитину до нових умов?».
Розберемо кожне запитання окремо.
Місце розміщення школи має свої переваги. Зазвичай у батьків зранку багато рутинних справ, з появою першачка їх кількість збільшиться: підготувати портфель, спакувати з собою обід тощо. Додавати до цієї щоденної рутини незручне місце розташування школи з подоланням щоденних заторів на дорозі не принесе нікому задоволення. Тому віддайте перевагу тій школі, що знаходяться неподалік від дому!
Знайомі діти. Для дитини з особливостями розвитку буде значною підтримкою побачити у своєму абсолютно новому класі знайомих дітей з дошкільного навчального закладу чи майданчику. Водночас не програмуйте заздалегідь дитину, що вона йде до школи лише зі своїм другом/подругою. Оскільки соціалізація нормотипових дітей в новому колективі проходить швидше та інша дитина може вибрати собі нових друзів, натомість вибудуйте і закріпіть навичку вашої дитини знайомитись з дітьми.
Перший вчитель. Це основний критерій. Кожен з нас дорослих пам'ятає свою першу вчительку. Тому підбирайте людину, яка буде найбільше підходити по темпераменту та цінностям для вашої дитини. Віддавайте перевагу вчителю, що вже має досвід роботи з дітьми з особливостями розвитку. Дану інформацію ви можете отримати в керівництві школи. Перший вчитель має усвідомлювати важливість встановлення контакту, бути готовим працювати за порадами дитячого психолога вашої дитини.
Кількість дітей в класі має свої особливості. Математично, при меншій кількості дітей в класі, кожній дитині може бути приділено більше часу. Але інколи в державних школах при кількості дітей 30+ краще приділений ресурсний час для кожної дитини, ніж в приватних школах з кількістю 16 дітей. Тому пріоритетність належить першому вчителю, хай то державна чи приватна школа.
Чи потрібно відкривати інклюзивне навчання? Інклюзивна освіта це реальна допомога від держави для дітей з особливостями розвитку. Вона має свої переваги:
- нарахування годин роботи шкільного психолога з вашою дитиною. Шкільний психолог працює не лише в кабінеті, а відвідує уроки, опрацьовує комунікацію в самому класі.
- передбачає присутність асистента вчителя. Асистент – реальна допомога для вчителя, дитини та батьків. Асистент може додатково пояснити дитині завдання, бути додатковим інформативним зв'язком для батьків.
Адаптація дітей з особливостями розвитку потребує додаткового часу та ресурсу батьків. Потрібно завчасно познайомити дитину з самою територією та будівлею школи, ходити влітку на прогулянку через школу, акцентувати увагу дитини на тому, що саме в цій школі вона буде навчатись і цей процес буде дуже цікавий для неї. Познайомити дитину з самою вчителькою, принаймні по фото. Налаштовувати дитину, що школа це місце нових знань, знайомств і приємних емоцій.
Авторка статті: дитячий психолог Антоніна Антоненко
P.S. Також не зайвим буде поговорити з іншими батьками дітей з особливими освітніми потребами про їх досвід в тому чи іншому навчальному закладі.
Немає коментарів:
Дописати коментар