середа, 14 серпня 2024 р.

2 поширені реакції на травматичну подію

 Взаємини

2 поширені реакції на травматичну подію:
❄ Заморозка.
Дію так наче нічого не відчуваю, сухо й раціонально, відсторонено. Відчуваю дику втому, але не можу плакати, все ніби застигло всередині.
💧Нестримна течія.
Не можу спинити сльози, вони ллються весь день, здається від найменшої дрібниці.
Oversharing. Хочеться поділитися усім що на душі, говорити й говорити, нічого не хочеться чути й змінювати.
Або є бажання кричати - зверни увагу, як мені важко! Врятуй мене! Крик про допомогу стає істерикою, я самостійно не можу впоратись, весь мій фокус - на іншій людині та розчаруванні, що підтримки недостатньо.
Такі реакції є автоматичними й природними як симптоми травми, але якщо вони тривають надто довго, то починають псувати якість життя, заважають психіці опрацювати травму.
Обидві реакції є тимчасовою анестезією від болю.
І в мовчанні, і в крикові ми тікаємо від болю, щоб не відчувати його, щоб контролювати його, і тоді він починає контролювати нас...
Реакції є відкладеною роботою, щоб зрештою, трохи відновивши сили, мати змогу наблизитись до свого болю, відчути його й визнати, прожити й подбати про себе, залучивши підтримку.
Опрацювання травми - це не перейти з однієї крайності в іншу, а вийти на золоту середину, де я маю дозвіл на сльози коли мені сумно, де я залучаю ресурси щоб прожити свій досвід, ставлю реалістичні цілі та проявляю до себе співчуття, де я маю опору на себе, дбаю про себе та залучаю підтримку а не перекладаю відповідальність.

P.S. Будь-який вияв активності усе таки краще, ніж застигання.


Немає коментарів:

Дописати коментар