18 +1 ідея для першого (і не тільки) уроку в школі. Зараз ми разом з батьками та вчителями міркуємо, що можна ще зробити, щоб початок навчального року був радісним та безпечним. Впевнена, що в кожного/ї вчителя/ки вже є свої ідеї та напрацювання для проведення першого уроку. Я ж наважуся запропонувати ідеї для того, щоб дітям із різним досвідом та невідомими нам прихованими болем і тривогами полегшити адаптацію до навчання. Хоч ці ідеї можна використати в будь -який час.
1. Квест по школі. Для першачків та учнів молодшої школи (особливо, якщо вони довго навчалися онлайн і вперше прийшли до приміщення закладу) можна створити квест, аби вони могли дослідити школу, класи, щось пригадати, впізнати. Тут буде якраз доречно розповісти чи нагадати про правила класу та школи загалом. Це допоможе дітям створити відчуття безпечного простору.
2. Знайомі незнайомці. Кожного нового навчального року після довгої перерви учні й учениці зустрічаються і знову починають знайомитися та пізнавати одне одного. Першокласники взагалі, як правило, бачитимуться вперше. Тож вчителі можуть організувати квест-знайомство з кожним учнем та кожною ученицею в класі.
Для цього можна використати гру-практикум “Скажи мені: сила запитань“. Гра містить по 17 карток у семи розділах, які охоплюють різні сфери життя. Загалом – 119 запитань. Правила гри прості: кожен по черзі може діставати картку, читає запитання та відповідає. Завантажити можна тут: https://bit.ly/3HruEwS
Така активність дасть можливість поговорити про особисті кордони, дізнатися, що подобається кожній окремій дитині, а чого вона не любить тощо. Завантажити гру безплатно можна за посиланням.
3. Талант-шоу. Учні по черзі можуть розповідати про себе, демонструвати те, що вміють, та те, що подобається робити найбільше (співати, декламувати вірші, малювати тощо). Можна створити спільне відео з виступів і потім разом переглядати його.
4. Видатні постаті України Допоможіть дітям об’єднатись в команди та обрати для себе якусь видатну постать з історії України чи сьогодення, про яку вони шукатимуть інформацію, а потім ділитимуться цікавим із класом.
5. “Це наше й це твоє” – Можна пригадати з дітьми, чим пишається Україна, які винаходи створили українці. Для цього можна переглянути мультсеріал від ПлюсПлюс “Це наше й це твоє“, де розповідають, чим особлива Україна, які обереги носили українці, які відкриття робили тощо. https://1plus1.video/ce-nashe-i-ce-tvoe...
6. “Нескорені міста” - Ще разом із дітьми можна подивитися мультсеріал “Нескорені міста” від телеканалу ПлюсПлюс. Після перегляду нехай діти розкажуть про власні приклади стійкості. https://m.youtube.com/watch?v=MiL7GLnsFWQ...
7. Твоя сила. Це розмова про особисту силу та стійкість кожного й кожної. Можна використати практикум “Твоя сила“.
Запитати в учнів, що їм допомагає поратися з тривогою та складними емоціями; створити список копінг-стратегій
Для цього можна використати книжечку-розмальовку з копінг-стратегіями https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../10_coloring_book.pdf
або ж запропонувати дітям шаблони для спостережень та рефлексій із тілесної усвідомленості https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../2021/08/06_human.pdf
щоб скерувати агресію, учні можуть скористатися шаблоном розмальовки “Пастка для злості“ https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../2021/08/11_catch.pdf
показати плакат “Я можу“, щоби пояснити дітям, якими бувають емоції, як їх можна відчувати та що робити, щоби почуватися краще https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../08/12_poster.pdf
роздати учням “Оголошення“, де є пропозиції дій, які допомогають під час тривоги чи суму. https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../08/04_notice.pdf)
8. Символ сили Учні й учениці також можуть створити власний символ сили. Це може бути малюнок чи розповідь про те, що допомагає дітям повертати спокій. Згодом можна створити хмарку тегів із відповідями дітей.
9. Герб класу Запропонуйте створити учням свій особистий герб чи герб класу. Діти самі мають обирати, що буде на ньому намальовано. Якщо це герб класу, то варто простежити, щоб кожен вніс щось від себе до його створення. Потім, наприклад, герб може висіти в класі прямо над дошкою.
10. Символ класу Для дітей, які навчаються в початковій школі, вчитель/ка може обрати чи принести заздалегідь іграшку, яка буде символом класу. Або ж створити таку іграшку на уроці (розмалювати готовий шаблон).
Можна разом придумати їй біографію, описати риси характеру, мрії та бажання. Потім кожні вихідні нехай ця іграшка по черзі “ходить у гості” до кожної дитини з класу. Якщо є можливість, хай діти роблять фото з нею, роздруковують і так ви створите спільний “альбом пригод” іграшки й класу.
11. Сила пам’яті. Можна поговорити про те, що нам важливо пам’ятати (історію, героїв, традиції…) і запропонувати дітям дискусію “Наша пам’ять про складні події додає нам сили чи слабкості?”. Тут можна підняти тему хвилини мовчання, вшанування героїв.
12. Майстер-клас. Якщо у вас є така можливість, ви можете запросити майстра чи майстриню для створення простої саморобки, ляльки, малювання, ліплення, оберега для військових тощо. Наприклад, можна разом зробити свічку.
13. Соціальний проєкт. Запропонуйте дітям в командах вигадати свій волонтерський соціальний проєкт. Не обов’язково втілити його під час першого уроку. Вони можуть розробити концепцію, а реалізовувати можна і впродовж навчального року.
14. Капсула часу. Усім класом можна написати побажання на кінець навчального року й заховати в пляшку чи скриню, а відкрити її лише наприкінці навчання.
15. “Стіна сміху” - Запропонуйте на великому листі паперу, прикріпленому до стіни, зробити малюнки, які викликатимуть усмішку, протягом року даватимуть дітям підтримку та покращуватимуть настрій.
16. Флешмоб. Ви можете разом створити спільний танець чи рух, записати вірш, пісню тощо. Можна використати шаблони різних усмішок з гри Сила усмішки. http://bit.ly/47jDUPl
17. Спільний малюнок. Його можна зробити на великому аркуші паперу. Нехай кожна дитина малює свою частинку, а сам аркуш протягом року висить десь на стіні в класі.
18. Бажання і мрії. Якщо ви відчуєте, що це доречно, поговоріть із дітьми про їхні бажання і мрії. Тут можуть бути ідеї для розмови: https://www.facebook.com/share/p/JpQjrbvy5cohL88g/
Після спільної розмови кожна дитина, за бажання, може записати їх та наклеїти на стікері чи дошці. Однак важливо, щоб усі ідеї дітей сприймалися з повагою, без коментарів та критики. Далі можна запропонувати подумати, чи можемо ми допомогти втілити бажання одне одного.
+1 "Ми майбутнє" – пропозиція спільної рефлексії після перегляду фільму. Більше від Olenka Severenchuk https://www.facebook.com/share/p/pRpGfZbX4LKSo3LF/
Цей матеріал я готувала для НУШ. В ньому є всі посилання https://nus.org.ua/.../18-aktyvnostej-dlya-pershogo.../
Буду пропонувати ще ідеї для батьків та освітян для полегшення адаптації дітей.
Обіймаю, Родино як хочу Перемоги!
Немає коментарів:
Дописати коментар