18 +1 ідея для першого (і не тільки) уроку в школі. Зараз ми разом з батьками та вчителями міркуємо, що можна ще зробити, щоб початок навчального року був радісним та безпечним. Впевнена, що в кожного/ї вчителя/ки вже є свої ідеї та напрацювання для проведення першого уроку. Я ж наважуся запропонувати ідеї для того, щоб дітям із різним досвідом та невідомими нам прихованими болем і тривогами полегшити адаптацію до навчання. Хоч ці ідеї можна використати в будь -який час.


Для цього можна використати гру-практикум “Скажи мені: сила запитань“. Гра містить по 17 карток у семи розділах, які охоплюють різні сфери життя. Загалом – 119 запитань. Правила гри прості: кожен по черзі може діставати картку, читає запитання та відповідає. Завантажити можна тут: https://bit.ly/3HruEwS
Така активність дасть можливість поговорити про особисті кордони, дізнатися, що подобається кожній окремій дитині, а чого вона не любить тощо. Завантажити гру безплатно можна за посиланням.





Запитати в учнів, що їм допомагає поратися з тривогою та складними емоціями; створити список копінг-стратегій
Для цього можна використати книжечку-розмальовку з копінг-стратегіями https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../10_coloring_book.pdf
або ж запропонувати дітям шаблони для спостережень та рефлексій із тілесної усвідомленості https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../2021/08/06_human.pdf
щоб скерувати агресію, учні можуть скористатися шаблоном розмальовки “Пастка для злості“ https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../2021/08/11_catch.pdf
показати плакат “Я можу“, щоби пояснити дітям, якими бувають емоції, як їх можна відчувати та що робити, щоби почуватися краще https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../08/12_poster.pdf
роздати учням “Оголошення“, де є пропозиції дій, які допомогають під час тривоги чи суму. https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../08/04_notice.pdf)



Можна разом придумати їй біографію, описати риси характеру, мрії та бажання. Потім кожні вихідні нехай ця іграшка по черзі “ходить у гості” до кожної дитини з класу. Якщо є можливість, хай діти роблять фото з нею, роздруковують і так ви створите спільний “альбом пригод” іграшки й класу.








Після спільної розмови кожна дитина, за бажання, може записати їх та наклеїти на стікері чи дошці. Однак важливо, щоб усі ідеї дітей сприймалися з повагою, без коментарів та критики. Далі можна запропонувати подумати, чи можемо ми допомогти втілити бажання одне одного.

Цей матеріал я готувала для НУШ. В ньому є всі посилання https://nus.org.ua/.../18-aktyvnostej-dlya-pershogo.../
Буду пропонувати ще ідеї для батьків та освітян для полегшення адаптації дітей.
Обіймаю, Родино
як хочу Перемоги!

Немає коментарів:
Дописати коментар