вівторок, 6 серпня 2024 р.

Особливості розвитку мозку

 Центр практичної нейропсихології - Одеса

У нашого мозку є дивовижна функція - формування карти (схеми) тіла. це узагальнене уявлення людини про своє фізичне тіло, його можливості, співвідношення та взаємодію його частин між собою
Для того, щоб схема тіла сформувалася (а це відбувається приблизно до 7 років), у дитини має бути різноманітний сенсорний досвід, що включає і вестибулярні, і тактильні, і пропріоцептивні відчуття.
👉🏼 Вестибулярна - повідомляє мозку про положення голови в просторі
👉🏼 Пропріоцептивна - повідомляє мозку про положення тіла в просторі та відносно голови
👉🏼 Тактильна - поверхнева чутливість зовнішніх покривів шкіри
❗ Внаслідок порушення формування схеми тіла у дітей можуть спостерігатися:
🔸 Просторові труднощі
Тіло - перший простір, який опановує дитина. Освоївши внутрішній простір, вона починає сприймати зовнішній. Дитина з незрілою схемою тіла не може втримати рядок під час письма, «віддзеркалює» букви і цифри, погано дружить з рахунком, плутає прийменники, погано розуміє категорії часу і простору (раніше, пізніше, протягом, до, після, вище, нижче, справа, зліва і т.д.).
🔸 Моторні труднощі
Якщо дитина недостатньо відчуває тіло - вона не може здійснити якісний рух, найчастіше це помітно в мовленні (порушення звуковимови) і під час вчинення дрібних рухів (малювання, письмо, приймання їжі).
🔸 Гіперактивна поведінка
Це не прямий наслідок, але тим не менш: якщо в нас затекла якась частина тіла, ми починаємо нею рухати, щоб відчути; точно такий самий механізм компенсації працює в дитини: якщо вона недостатньо добре відчуває своє тіло, вона здійснює неконтрольовані рухи, щоб відчути приплив інформації від рецепторів...
Що дає схема тіла?
🔸 Великий обсяг побутових, професійних, спортивних та інших навичок, необхідних для життя в конкретних умовах
🔸 Розвиток контролю уваги, мовлення, пам'яті
🔸 Впевненість у собі, розкутість, вміння взаємодіяти в соціумі
🔸 Адаптація до навколишнього середовища
🔸 Навички координації та чіткості рухів (так званий «моторний інтелект»)
🔸 Навички подолання стереотипів у поведінці
❗ Що докладніша «карта» є в розпорядженні в людини, то ефективнішою буде її діяльність

Немає коментарів:

Дописати коментар