Надмірне перебування перед екраном дітьми до п'яти років пов'язане з уповільненням розвитку білої речовини в мозку.
Шляхи в білій речовині важливі для мовлення, грамотності та когнітивної обробки, що робить їхній здоровий розвиток вирішальним у ранньому дитинстві.
МРТ-сканування, розглянуті в дослідженні, опублікованому в JAMA Pediatrics, показують, що діти, які більше часу проводять перед екраном, демонструють знижену цілісність білої речовини.
В результаті, діти ясельного віку можуть зіткнутися з підвищеним ризиком затримки мовлення та труднощів у спілкуванні.
Результати дослідження підкреслюють важливість усвідомленого використання екранів у ранні роки для підтримки оптимального розвитку мозку.
Біла речовина (White Matter) складається переважно з аксонів — довгих відростків нейронів, покритих мієліновою оболонкою.
Ця оболонка діє як ізоляція, значно прискорюючи передачу сигналів між різними областями мозку.
Шляхи (тракти) у білій речовині є основою для ефективної комунікації в мозку, що необхідні для складних когнітивних функцій.
Вважається, що пасивна, двовимірна стимуляція екраном не забезпечує необхідної інтенсивності та різноманітності сенсорних взаємодій (рух, дотик, тривимірний простір, емоційний зворотний зв'язок), які потрібні для оптимальної мієлінізації та формування щільних нейронних мереж у критичний період розвитку.
Знижена цілісність цих шляхів безпосередньо корелює з підвищеним ризиком затримки розвитку мовлення та труднощами в комунікативних навичках.
Це дослідження підкреслює необхідність дотримання рекомендацій дитячих психологів та педіатрів, які зазвичай радять:
Розвиток мови та критичне мислення найкраще стимулюється інтерактивною взаємодією, читанням книг та грою у тривимірному реальному світі.
...
Про розвиток мозку, критичні та чутливі періоди
https://psyhology.space/.../rozvytok-mozku-krytychni-ta.../
Немає коментарів:
Дописати коментар