пʼятницю, 8 березня 2024 р.

Якщо через новини ви відчуваєте лише безсилля та зневіру, ось кілька порад, що можуть вам допомогти

 Психічне здоров'я для України

Якщо через новини ви відчуваєте лише безсилля та зневіру, ось кілька порад, що можуть вам допомогти.
1️⃣ Попіклуйтеся про себе
Коли ви читаєте про трагедію, то можете відчувати бажання щось зробити. Однак, часто не маєте сил на це. І це ок. Перш ніж допомогти комусь, попіклуйтеся про себе.
Намагайтеся висипатися, їсти збалансовано, пити воду та займатися спортом, якщо це у вас виходить.
2️⃣ Свідомо споживайте новини
Інформація може як підтримувати, так і викликати відчуття безсилля. Тож ретельно добирайте те, що читаєте та кого дивитеся.
Знаходьте надійні джерела. Шукайте авторитетні ЗМІ, які пишуть факти й посилаються на джерела.
Читайте далі заголовка. Назви статей не завжди правильно відображають інформацію.
3️⃣ Спілкуйтеся з близькими людьми
Вам не обов’язково говорити про новини, але якщо ви це зробите, спробуйте говорити про свої почуття, а не роздумувати про саму трагедію.
Якщо ви відчуваєте, що вам потрібна допомога спеціаліста, зверніться на гарячі лінії підтримки. Посилання ми залишили у коментарях.
4️⃣ Контролюйте те, що можете
Ймовірно, ви відчуваєте безсилля перед тим, що бачите у новинах. Зосередьтеся на тому, що ви можете контролювати та на що можете вплинути. Зробіть пожертву, станьте волонтером, підтримайте петицію.
5️⃣ Візьміть час на подумати
Дайте собі час, щоб пропрацювати свої емоції та думки стосовно новин. Поставте собі питання:
▪️ Які почуття виникають у мене зараз?
▪️ Що в цих новинах мене зачіпає?
▪️ Як це впливає на мене або на людей, за яких я відповідальний?
▪️ Що мені потрібно в цей момент? Що допоможе мені пережити ці новини?
6️⃣ Керуйте своїми думками
Не дозволяйте негативним думкам затьмарити розум. Якщо вам тривожно, переконайтеся, що ви не потрапили в одну з мисленнєвих пасток. Поставте собі такі питання:
▪️ Катастрофічність: Чи припускаю я лише найгірше про цю ситуацію? Чи перебільшую я цю ситуацію?
▪️ "А що як...": Чи намагаюся я передбачити щось невизначене? Чи боюся наслідків, які насправді можуть не відбутися?
▪️ Фільтрування негативу: Чи звертаю я увагу тільки на негативні та болісні новини? Чи ігнорую новини, які виглядають позитивними?
7️⃣ Встановлюйте межі
Вам потрібно знати, коли варто сказати “стоп” потоку новин. Ви маєте подбати про своє психічне здоров'я.
▪️ Створюйте зони без новин. Визначте фізичне місце, де ви не будете читати або дивитися новини. Наприклад, ліжко, де ви лише спите та обідній стіл, за яким ви лише їсте.
▪️ Блокуйте та вимикайте сповіщення. Блокуйте слова чи фрази, які можуть викликати у вас стрес. Блокуйте людей, які вас дратують і поширюють неправдиву інформацію. Вимкніть сповіщення в новинних каналах та сторінках.
▪️ Встановлюйте обмеження по часу. Вони можуть бути жорсткими (лише 20 хвилин на день) або більш неформальними (лише вранці). Ви можете встановити обмеження на своєму телефоні, які даватимуть вам сигнал, коли ви забагато проводите часу за переглядом новин.
Можливо, якийсь зі способів ви уже застосовували?

Немає коментарів:

Дописати коментар