Як навчати під час війни: чекліст учителя на дистанційці
Вже з 14 березня частина українських регіонів відновить навчальний процес. Зокрема Львівщина, Івано-Франківщина та Одещина. Навчання тут буде відбуватися дистанційно. Діти, які тимчасово переїхали з інших регіонів, можуть долучитися за згодою одного з батьків. До того ж відновити навчання планують ще кілька областей. Як навчати дітей під час війни? Зібрали для вас чекліст вчителя дистанційної освіти: прості поради, зручні платформи, корисні ресурси для психологічної підтримки та натхнення.
Як спланувати онлайн-урок?
Прорахуйте всі етапи дистанційки. Знову. Ментальна карта дистанційного навчання, вибір платформи, графік прямих трансляцій, формат здавання роботи — усе це не просто елементи, а система, яка добре працює, якщо продумана наперед. Тож не пошкодуйте один раз часу і розберіться, як організувати дистанційне навчання учнів у нових умовах. Зокрема дізнайтеся, чи будуть у вашому класі учні з інших регіонів. Якщо так, то важливо приділити їм окрему увагу, познайомитися та познайомити дітей між собою.
Не уникайте розмов про війну. Обговорюйте ситуацію, що склалася (ми вже писали, як говорити з дітьми про війну). Так ви зможете зменшити напругу та встановити довіру з учнями.
Додайте безпрограшний елемент. Подумайте про так би мовити ударні моменти, які привертають увагу учнів до заняття та спрацьовують найбільш ефективно. Вправи, які учні виконують у режимі реального часу, усні відповіді школярів, короткі відповіді в чаті — ось те, що найкраще працює в дистанційному навчанні.
Забезпечте збалансованість онлайн-уроку. Не варто перевантажувати заняття ані інформацією, ані веселощами: усього має бути в міру. Експерти радять зробити акцент на вирішенні потреб учнів, на їхніх запитах. У межах кожного уроку і теми варто мати кілька опцій та пропонувати їх дітям. Особливо це важливо в умовах війни, коли щоденний стрес і так надто великий.
Домашні завдання. Тут дуже залежить від учителя та регіону. Доцільність та обсяг домашніх завдань визначайте індивідуально, зважаючи на психоемоційний стан учнів.
Які платформи використати?
Для кого: учні 5–11-х класів
Що саме: 18 шкільних предметів
Зараз на платформі викладено вже 2200 уроків і тестів за шкільною програмою. Окремою перевагою є наявність віртуального класу, де вчитель може відслідковувати прогрес учнів та запрошувати їх до навчання. Це ідеальний варіант для дітей, які зараз можуть перебувати у різних куточках України.
Платформа безкоштовна та доступна 24/7 як в Україні, так і за кордоном. Як правильно організувати таке навчання (методичні рекомендації для вчителів) можна переглянути тут: https://lms.e-school.net.ua/guide.
Щоб зробити навчання ще доступнішим, кожен учень і вчитель зможуть завантажити на свій смартфон чи планшет мобільний додаток «Всеукраїнська школа онлайн». Тож користуючись ВШО в мобільному додатку, учні суттєво оптимізують трафік мобільного інтернету. Ще один плюс додатка ВШО — зручний інтерфейс.
Також можна завантажувати і надсилати учням на імейл чи у Viber матеріали для самопідготовки просто з платформи ВШО. Ці матеріали ви можете опрацьовувати разом з учнями на відеоконференціях через Zoom чи Google Meet.
Оберіть улюблені онлайн-інструменти та відточіть майстерність
Готові вправи з різних предметів + можливість створення власних
Це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. Створіть папку класу, залийте туди вправи — вже наявні там чи створені вами. І можете моніторити виконання цих вправ.
Перевірка знань учнів
Важливо, що цей тестовий сервіс — безкоштовний. Вчитель може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розлогу відповідь. На закріплення знань учням можна давати контрольний тест через цю ж платформу. Також можете створити опитування і надати доступ до нього дітям.
Вчительський креатив: створення навчальних відео
Учні встановлюють застосунок на телефоні та вводять код класу, який дає вчитель. У цьому класі будуть з’являтися завдання від педагога. Коли учні переглядають навчальне відео, воно зупиняється на певній секунді та спливає завдання від учителя. Його треба виконати одразу, і тільки потім можна буде рухатися далі.
Готові вікторини з предметів і розробка авторських
Цей сервіс англомовний, але у використанні інтуїтивно зрозумілий, тож хай це вас не відлякує, адже там вже є чимало готових тестів з різних предметів українською мовою. Щоб створити свою першу вікторину для класу — просто зареєструйтесь.
Створення крутих презентацій
Тут ви створите крутезні інтерактивні онлайн-презентації. Можна легко підібрати дизайн, додати фото, зображення, посилання на відео. Окрім традиційних презентацій сервіс дає змогу створювати мультимедійні проєкти/лонгріди (невеликі історії з малою кількістю лаконічного тексту та великою кількістю візуальних засобів).
Як знизити тривожність учнів?
Пролийте світло на жорстокість
Обговоріть з дітьми їхні страхи та почуття. Зараз це надзвичайно важливо, а замовчування точно не призведе ні до чого хорошого. Дайте ім’я страху, а якщо є можливість — намалюйте його. Візуалізація страху — один з найефективніших методів боротьби з ним.
Зупиніть відчуття безпорадності
За можливості залучайте дітей до різних ініціатив та допомоги іншим. Долучайте їх до кіберініціатив. Деякі з них навіть розроблені у формі гри. Навіть зйомка відео в ТіkТоk — вже великий внесок. Або пост у соцмережах. Дія завжди ефективніша в боротьбі з тривожністю за бездіяльність, а будь-яку дію завжди можна зробити елементом уроку.
Розробіть плани про безпеку
Як поводитися під час повітряної тривоги? А під час артилерійського обстрілу? Що таке зелений коридор і як правильно ним користуватися? Що таке речі першої необхідності? Що робити, якщо загубилися? Пояснюйте все це дітям. І будуйте плани поведінки в ризикових ситуаціях. Діти — це маленькі дорослі. Залишати їх непоінформованими — погана ідея.
Збудуйте машину часу
Запропонуйте своїм учням (або своїм дітям) збудувати чи уявити машину часу. Ця машина здатна перенести вас у різні історичні епохи. Щойно опинитеся там, проаналізуйте разом з дітьми, з якими труднощами стикалися люди під час війни. Спробуйте порівняти ваше становище зі становищем та умовами, в яких жили люди в ті часи.
Як надихнути учнів у цей непростий час: 2 креативні варіанти і 1 невід’ємний
Розповідайте дітям про героїв сучасності. ЗСУ, волонтери, звичайні люди, які роблять неможливе — розповідайте ці історії учням. Надихати можна і героїчною історією українського народу. Шукайте героїв та героїнь як у фольклорі, так і в сучасних реаліях. Легенди про вкрадений танк та збитий банкою помідорів дрон це просто must have.
Зверніться до творчості Тараса Шевченка. Зараз він як ніколи актуальний. І акцентуйте, що «на оновленій землі врага не буде супостата» і «поборемо». Бо це правда.
І головне — показуйте власний приклад. «Дорослий» дорослий у цій ситуації — найкраща опора для дитини. Вірте в ЗСУ та перемогу. Бо все буде Україна.
Автор: Смолько Анна
Немає коментарів:
Дописати коментар