Коли під рукою
нема олівців, Lego та планшету. А є лише мама, яка хоче відволіктися
від новин і думок, і дитина 3-6 років, яка нудьгує без своїх іграшок та друзів.
І зчитує мамин стан. Тоді можемо грати у таке:
1. Що
спільного? Наше завдання – по черзі називати, що спільного у двох предметах.
Наприклад: «Що спільного у огірка і динозавра?» - «Вони можуть бути зеленими».
«Що спільного у бджоли і літака?» - «Вони обоє можуть літати».
2. Складайка.
Наше завдання – по черзі називати, з чого складається будь-який предмет або
явище. Наприклад: «З чого складається стільчик?» - «З сидіння, спинки та
чотирьох ніжок».
3. Четвертий
зайвий. Наше завдання – назвати три схожі предметі і один зайвий. Наприклад,
«Джинси, футболка, кросівки, помідор. Яке слово тут зайве?».
4. Хто ким був
раніше? Наприклад: «Чим раніше була калюжа?» - «Дощиком». «Чим раніше було
морозиво?» - «Цукром, молоком…»
5. Що буде,
якщо…? Наше завдання – розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки і уяву.
Наприклад, «Що буде, якщо не зачинити дверцята холодильника?», «Що буде, якщо
не вимкнути кран з водою?», «Що буде, якщо не буде птахів? (буде більше
комах)», «Що буде, якщо не буде цукерок?»
6. Порівнялка.
Наше завдання – по черзі називати і порівнювати предмети навкруги. Наприклад:
«Що вище: будинок чи паркан?», «Що ближче до нас: червона машина чи біла?», «Де
більше людей: в магазині чи в ліфті?», «Що їде швидше: поїзд чи ліфт?».
7. Окомір. Наше
завдання – по черзі виміряти відстань у кроках велетня і мурашки до наступного
об’єкту. Наприклад, «Мій окомір мені підказує, що до дверей/магазину/дерева
залишилося 15 велетенських кроків і два мурашиних».
8. Відгадайка.
Наше завдання – разом відгадувати, хто куди йде, що хоче, ким стане, коли
виросте, де працює тощо. І уважно слухати. Наприклад: «Дивись, он там дівчинка
йде. Як думаєш, чим вона зранку снідала? А про що вона мріє? Чому? А чого вона
боїться?» (Тут ми уважно слухаємо, бо дитина з великою ймовірністю говоритиме
про себе)
9. Загадайка.
Наше завдання – по черзі загадувати предмети навкруги і не тільки. Наприклад:
«Я загадала щось, що справа від мене, жовтого кольору і має прямокутну форму»
або «Що має чотири колеса і возить пасажирів? (таксі або автобус)»
10. Тварини. Ви
називаєте тварину/птаха, а дитина відгадує, чим вона вкрита: пір’ям, хутром або
шкірою.
11. Спільна
історія. Ми разом із дитиною речення за реченням по черзі складаємо спільну
казку. Наприклад, Ви кажете: “Одного разу жив на світі краб на ім’я Кука. Який
він був?” Дитина: “Великий і червоний”. Далі по черзі ви розповідаєте, де він
жив, що любив, як знайомився з друзями тощо. Вплітаємо сюди інтереси нашої
дитини.
12.
Прислухайка. Наше завдання – мовчки протягом 1-2 хвилин прислуховуватися до
звуків навкруги. Наприклад, стрілка годинника, чиєсь дихання, краплі дощу тощо.
Виграє той, хто нарахує максимальну кількість звуків.
13. Плескалка.
Наше завдання – по черзі називати 5 друзів, ляльок, динозаврів, супер-героїв,
машин, страв тощо. І щоразу плескати у долоні.
14. Супер-сила.
Наше завдання – по черзі запитувати одне у одного про супер-силу. Наприклад:
«Яка у тебе супер-сила?» - «Я вмію готувати смачні млинці з медом і сметаною! А
у тебе?»
Граємо та рясно
поливаємо словами підтримки наших синів і дочок. Бо їх самооцінка в дорослому
житті – це той погляд, яким ми на них дивимося зараз.
Будь ласка,
зберігайте і розповсюджуйте, аби інші батьки теж могли допомогти собі й своїй
дитині. Все буде Україна!
Немає коментарів:
Дописати коментар