середу, 17 квітня 2024 р.

Життєво необхідні для дитини рухи

 Центр практичної нейропсихології - Одеса

Основні рухи – це життєво необхідні для дитини рухи, такі як повзання, лазіння, кидання, метання, ходьба, біг та стрибки.
З раннього дитинства, ці основні рухи є природними і сприяють її оздоровленню та всебічному розвитку. Вони зміцнюють різні групи м'язів, зв'язки, суглоби, а також сприяють розвитку фізичних якостей та нормальної роботи систем організму, включаючи серцево-судинну, дихальну та нервову системи.
Розвиток основних рухів необхідно здійснювати не тільки задля набуття рухових навичок, а й з метою формування вміння їх застосовувати у повсякденному житті з мінімальними фізичними та нервово-психічними витратами.
Кінцевою метою розвитку основних рухів є навчити дитину:
1) усвідомлено керувати своїми рухами;
2) самостійно спостерігати та аналізувати різні ситуації, обираючи найбільш ефективний спосіб реалізації рухової поведінки залежно від конкретних умов взаємодії з оточуючими;
3) розуміти особливості кожного виду основних рухів та вміти використовувати їх переваги;
4) розвивати точні відчуття м'язів, необхідні для правильного виконання рухів, а також креативно застосовувати ці рухи в повсякденному житті.
Вправи, що включають основні рухи, активізують кору головного мозку та впливають на його функціональні можливості. У скелетній мускулатурі знаходяться пропріорецептори, які передають імпульси в кору головного мозку, інформуючи про м'язові зусилля організму, такі як натяг м'язів, зв'язок і сухожиль.
Отримана інформація аналізується, і на її основі формується реакція у відповідь, що активізує і коригує працюючі м'язи. Цей процес утворює замкнуту кільцеву систему реагування, що забезпечує безперервність та стабільність руху.
Виконання руху активізує розумову діяльність та є необхідною умовою освоєння саморегуляції рухів.
Успішне освоєння основних рухів потребує певного рівня розвитку почуття рівноваги. Це почуття розвивається поступово та пов'язане з розвитком кори головного мозку, вестибулярного апарату та почуття положення тіла у просторі та його зміни.
У дітей дошкільного віку почуття рівноваги розвивається від здатності утримувати статичну позу до здатності підтримувати рівновагу у різноманітних рухах, а також використовуються спеціальні вправи, які виконуються в основному на зменшеній площі опори, наприклад, «стій на правій нозі, рахуємо до п’яти, тепер на лівій».
Займайтесь з вашими дітьми весело!

Немає коментарів:

Дописати коментар