четвер, 12 травня 2022 р.

Сімейна психологиня Світлана Ройз про спілкування з батьком, який не поруч

 Світлана Ройз 

Я хотіла поговорити на тему, по якій багато запитів зараз. Дитина далеко від батька. Сумує, але відмовляється від контакту, або сильно засмучується під час розмови.
Що нам важливо пам'ятати.
☀️ Те, що для нас очевидне, для дитини зовсім неясне. І нам це важливо прояснити. Ми не можемо уявити, що собі додумала дитина.
☀️ Сприйняття малої дитини егоцентричне. Якщо батька немає поруч - в сприйнятті дитини може виникнути відчуття - він мене спеціально покинув, він не хоче зі мною бути, щось для нього важливіше за мене.
І нам, і самому батькові важливо частіше повторювати: твоєму батьку (мені) так шкода, що він (я) зараз не з тобою. Якщо б міг, кожну хвилинку був би поруч. Ти для нас найважливіше в житті.
Якщо дитина з мамою в іншому місті чи країні - Батько (Я) не поруч - не тому, що так вирішив і тебе покинув, а тому, що він не може покинути країну.
☀️ Дитині важлива (звичайно, якщо тато не в ЗСУ) регулярність контакту з батьком. Саме тоді їй легше дочекатись дзвінка, витримати напругу. Регулярність - це про надійний зв'язок.
Якщо батько не може зателефонувати, написати - дитину важливо попередити.
Якщо кожного разу дитина при очікуванні близькості і недосяжності її відчуває біль - вона буде відмовлятись від неї. Буде відсторонюватися від контакту. Уникати розмов про батька.
☀️ Мамі важливо відповідати на питання про батька - давати можливість проявити страхи, казати про те, що теж дуже сумує за чоловіком.
Можна запитати - а про що б ти хотів розповісти татові?
Важливо створювати нові ритуали близькості - можливо, слова при вітанні та прощанні, можливо, тато зможе перед сном читати маленьку казку чи просто сказати "цілую".
☀️ Чим більше паузи в спілкуванні, чим більше очікування від контакту, тим більше може бути емоційна реакція - в будь яких проявах. Якщо паузи будуть меншими - істерик, розчарування, сліз може бути менше.
☀️ Коли дитина засмучується - важливо - підтримати її (я теж так сумую, мені так складно прощатись із тобою).
І намагатись переключити її увагу на майбутнє - а що ти будеш робити після нашої розмови? (Допоможіть дитині сформувати плани).
І сказати, коли ви зможете точно вийти на контакт.
☀️ Прекрасні ідеї із коментарів - записати короткі відео- повідомлення, які можливо показувати дитині, якщо не має зв'язку. чи щоб тато записав аудіоказку, яку можна слухати.
Я так бажаю, щоб всі вже були разом. Святкували Перемогу! І обіймались досхочу.
Так обов'язково буде.
Обіймаю, як хочу Перемоги! ❤️

Немає коментарів:

Дописати коментар