ДОКАЗОВА психологія
Як пов'язані комунікація, поведінка і самоообслуговування і особиста незалежність?
Зараз в ГО !Центр абілітації і корекції "Сонячна Сова" проходить проєкт щодо фінансування занять дітям з аутизмом.
У проєкт ми відбирали дітей, у яких за скринінгом CASD було відповідне "число аутизму".
Крім скринінгу, який заповнювали батьки дитини на початку і в кінці занять - педагоги проводили діагностику за Діагностичним маршрутом дошкільника, автором якого я є.
Виявилися цікаві речі.
Чим нижчий у дитини рівень у розділі "Самостійність і особиста незалежність" (звичайно, за віком) - тим важче дитині з комунікацією, і тим вище "число аутизму".
Якщо протягом програми бали за цим розділом не підвищуються (тобто дитина за півтора місяці так нічого і не навчилася вдома щодо обслуговування себе самої) - число аутизму підвищується. Хоча в усіх дітей є успіхи на заняттях, згідно порівняння діагностики ДО і ПІСЛЯ Програми.
Іншими словами - якщо вдома дитину привчають до самостійності, то комунікація, поведінка, ставлення до занять - підвищуються як на заняттях, так і вдома.
Якщо самостійність не розвивається (наприклад, мама повідомила, що дитина "не хоче", і нічого не змінювала, не наполягала), то ВСЯ комунікація і поведінка вдома погіршувалася, незалежно від того, що в Центрі дитина виконувала завдання все краще і краще.
Це підтверджує ЗАКОН ПОВЕДІНКОВОГО НАВЧАННЯ. Якщо в якомусь місці у дитини поліпшується поведінка (в Центрі, на заняттях), то вона може погіршуватися ТАМ, де нічого не змінилося.
Висновок. Навчайте дитину особистій незалежності. Бо коли мама взуває - дитина в цей час "в собі", "не тут" -- їй байдуже, ЯК САМЕ все це відбувається. А стаючи з кожним днем дорослішою, дитина все важче навчається усього.
Немає коментарів:
Дописати коментар