Центр здоров'я та розвитку "Коло сім'ї" - Київська філія
Навчання без стресу: кроки до успішної адаптації після різдвяних канікул 

Завершення різдвяних канікул означає також повернення до звичного ритму життя, а разом із цим – і до виконання щоденних шкільних завдань з дітьми. Цей період може супроводжуватися стресом та конфліктами в сім'ї, особливо, якщо діти відчувають тиск від нескінченних нагадувань, прохань та настанов щодо виконання домашніх завдань. Дітям буває важко повернутися до навчання після тривалої перерви, знижується мотивація, значно більше часу йде на виконання завдань, особливо це стосується дітей з розладом дефіциту уваги та гіперактивністю. Адже щоб утримати себе в складних чи нецікавих завданнях, читати довгі тексти чи довший час бути зосередженим на пошуку відповідей, потрібно докладати зусиль – це буває складно. І проблема не в тому, що діти поводяться так, бо не знають як потрібно себе поводити, а в тому, що вони не можуть поводитися так, як знають що потрібно.
Майстерно впоратися із навчальним навантаженням та уникнути конфліктів може виявитися неабияким викликом, але існують стратегії, що допоможуть формувати позитивне ставлення до навчання. Щоб полегшити цей період для всієї родини, намагайтесь поступово та заздалегідь повернути дітей до їхнього звичного графіку сну та режиму дня. Відновіть ранкову рутину, яка включатиме достатньо часу для підготовки до школи, та звичні ритуали перед сном, щоб стишитися після активностей дня. Важливо також забезпечити дітям достатньо можливостей для фізичної активності, оскільки це може покращити концентрацію уваги, знизити рівень стресу та сприяти швидшому відновленню енергії. Задача батьків у підтримці дітей з розладом дефіциту уваги та гіперактивністю полягає в створенні структурованого, позитивного та підтримуючого навчального середовища, адже так важливо – навчити дітей вчитися.
Кілька корисних рекомендацій, які допоможуть зробити домашні завдання важливим пріоритетом та позитивним досвідом: 








Важливо враховувати, що зосереджуючись на шкільних успіхах дитини, необхідно дбати не лише про академічні досягнення, але й про стосунок та емоційний зв'язок між батьками та дитиною. Взаємини батьків з дитиною – це надважливий зв'язок та довіра, то ж не слід руйнувати його зайвим або надмірним стресом, пов'язаним із невиконаними шкільними завданнями. Стосунок з дитиною не підтримується сам собою – його потрібно активно заохочувати та підживлювати постійними виявами любові, близькості, контакту, уваги, прикладу для наслідування, поваги та прийняття дитини.
Спілкуйтеся та слухайте: говоріть з дитиною про її емоції, страхи та очікування. Будьте мудрими турботливими дорослими, терплячими слухачами та давайте дітям можливість висловити свої думки. Сприяйте впевненості у власних здібностях та підтримуйте їхні зусилля. Щоб не перестаратися із прагненням покращити шкільну успішність дитини, та не поплатитися за це своїм стосунком з нею, інколи доцільним буде запросити репетитора чи звернутися за допомогою до фахівця.
Автор статті: практичний психолог Наталя Бишевич.
Немає коментарів:
Дописати коментар