Центр практичної нейропсихології - Одеса
Чому рухові навички передують навчанню літер
Розвиток мозку дитини відбувається «знизу догори». Спершу формуються базові тілесні навички — моторика, координація, рівновага, а вже потім дозрівають вищі функції: мовлення, увага, мислення та академічні здібності.
Якщо трирічна дитина знає літери, але при цьому не може:
 втриматися на одній нозі 3–5 секунд,
втриматися на одній нозі 3–5 секунд, стрибнути обома ногами,
стрибнути обома ногами, кидати та ловити м’яч, не втрачаючи координацію,
кидати та ловити м’яч, не втрачаючи координацію, синхронізувати рухи рук і ніг,
синхронізувати рухи рук і ніг,це означає, що її нервова система ще не готова до серйозних навчальних навантажень. У такому випадку абетка перетворюється лише на механічно завчений набір символів, а не на справжню основу майбутнього читання і письма.
 Стійке тіло = стійка увага, мова та мислення.
 Стійке тіло = стійка увага, мова та мислення.Саме тому перш ніж навчати літер і цифр, дитині необхідно дати досвід руху: стрибки, балансування, ігри на координацію. Це і є справжня «підготовка до школи».
 Норми стояння на одній нозі:
 Норми стояння на одній нозі:3–4 роки — 2–5 секунд
5 років — близько 8 секунд
6 років — до 10 секунд
7–8 років — 12–15 секунд і більше
Якщо дитина сильно відхиляється, підстрибує на нозі або не може втриматися навіть кілька секунд — це сигнал про незрілість рухової системи та слабку нейродинаміку. У таких випадках тілу й мозку буде складно одночасно утримувати рівновагу та зосереджуватися на навчальних завданнях.
 
Немає коментарів:
Дописати коментар