понеділок, 27 січня 2025 р.

3 простих копінг - навички для ваших дітей і підлітків

 Дитячий психолог

3 простих копінг - навички для ваших дітей і підлітків.
Копінг (coping, coping strategy) - це те, що робить людина, об'єднуючи всі свої навички, щоб впоратися зі стресом, емоціями або з психологічно важкими ситуаціями повсякденного життя.
Пік будь-якої емоції настає приблизно до 3-ї хвилини. Ось за ці 3 хвилини ми, звичайно, і ламаємо дрова ...
А чим же зайняти нашу підсвідомість ці 3 хвилини, щоб не запустити механізм "вибуху", якщо ми не готові поділитися своєю емоцією або це може призвести до поганого результату?
Дозвольте, дорогі батьки, дати вам кілька простих технік, з якими ви можете познайомити своїх дітей і наших запальних підлітків - для них особливо буде корисно.
Техніка № 1 - Пальчики.
Вправа проста, але дуже швидко перемикає вас від мозку до тіла.
Ось подумайте зараз про те, що вас недавно дуже дратувало або тішило. Згадали? Прямо нехай напливають почуття))
А тепер швиденько, спробуйте підняти по черзі пальці на ногах вгору ... Ну-ну ... пробуємо! Ніііі ... не всі відразу ... а один за одним ... Вийшло? Думаю, приблизно вийшло так ... і це - нормально) питання друге-поки ви з пальчиками розбиралися - чи пам'ятали ви ситуацію свого гніву чи радості, з якої починалася ця техніка? Впевнена - ні. Мозок ваш був зайнятий іншим.
А тут вже і наші 3 хвилини минули ... спробували ще-ще ... а тут вже і спад емоції на 12 хвилині. Не турбуйтеся, що не вийшло підняти пальчики по черзі - цього можна досягти дуже тривалим тренуванням.
Але дана проста вправа допоможе вам легко запобігти хвилі гніву, що напливає. Або самій дитині десь впоратися з емоціями ....
Техніка № 2 - Слід.
Якщо ж ваші дітки входять в розряд гнучких і швидко впоралися з першою технікою, можна навчити їх ще однієї:
сенс її той же - обдурити мозок, не дати емоції заволодіти свідомістю.
У момент, коли вашим дітям потрібно стриматися від виплеску емоції, нехай вони подумки виберуть улюблений колір фломастера, подумки поставлять обидві ноги на лист і обведуть спочатку від середини п'яти одну ступню, потім-другу.
Так ретельно, немов мама просить цей "слід", щоб не помилитися в розмірі при покупці кросівок Buschemi 100 MM Diamond! І ось вже ваше чадо перебуває в думках над "слідом" для ".... Diamond", зовсім не звертаючи увагу, що хтось хоче вивести його на емоції ... І коли малюнок закінчено, можна видихнути на 1-2- 3 і повернутися до реалії)) але мозок дитини вже упустив дратівливий момент і не запустив емоції.
Техніка № 3 - 5,4,3,2,1!
Тут складніше ... Тут, якщо дитина зробить все, то взагалі, забуде - про що йшлося до цього)))
Пам'ятаємо, що мета все та ж - відволікти мозок дитини від напливаючої бурі емоцій чи негативу з чиєїсь сторони!
Техніка проведе вашу дитину через 5 її почуттів - а це, повірте, складна робота для мозку.
5 - дивіться: подивися навколо і назви (подумки або вголос - зважаючи на обставини, якщо потрібно вже себе заспокоїти і ти залишилася одна) 5 речей синього кольору: "Я бачу ручку синього кольору, я бачу футболку синього кольору ... і т.д . "
(До речі, синій колір не випадковий. Саме на ньому потрібно зосередиться, коли починається панічна атака і згадати речі синього кольору, які бачили сьогодні.)
Коли всі п'ять речей синього кольору названі, переходимо до
4 - відчувайте тіло: зосередьтеся на своєму тілі і проговоріть 4 почуття, які зараз відчуває тіло. Наприклад: я відчуваю волосся торкається потилиці; я відчуваю, що ногам спекотно в кросівках; я відчуваю жорсткий стілець, я відчуваю мокрі долоні .... і т.д.
Як тільки перераховані 4 "відчуваю", перейти до
3 - слухаю: треба відзначити 3 звуку, які ти чуєш в цю хвилину. Наприклад: у мене бурчить живіт, я чую виття сирени, я чую біг в коридорі, я чую стук нігтя про ніготь і т.д ....
2 - запах: сподіваюся, ваша дитина, що виконує цю техніку, знаходиться в комфортній обстановці. Вона просто перераховує 2 запахи. Наприклад: я відчуваю різкі парфуми співрозмовника, я відчуваю запах риби з їдальні ...
Але якщо в цей момент дитина якось обмежена в цьому пункті, вона може просто подумки (або вголос, якщо вона вже один на один з собою і гасить свої емоції) вимовити два своїх улюблених запахи.
1 - смак: якщо дитина має можливість, краще щось спробувати. Якщо ні-згадати свій улюблений смак і спробувати його відчути. Або просто уявити, що відкушуєш самий кислий лимон.
А тепер глибокий вдих на 1-2-3 і такий же видих ... Дитині або підлітку можна себе привітати - він вийшов гідно з бурі емоцій або стресу, або неприємної розмови!
Наталія Седова

Немає коментарів:

Дописати коментар