понеділок, 2 грудня 2024 р.

Що можуть зробити батьки для розвитку у дитини віри в себе

 Дитячий психолог

Що можуть зробити батьки для розвитку у дитини віри в себе

Про загальні правила і рекомендації, як заохочувати самостійність дитини:

Дозвольте дитині вирішувати, робити вибір і допускати помилки.

Не робіть всю роботу за дітей.

Заохочуйте самостійну гру

Хваліть за проявлену ініціативу.

Закріплюйте домашні обов'язки.

Сприймайте вашу дитину і дітей всерйоз.

Надихайте дитину пробувати нові речі.

У цій статті я б хотіла розповісти батькам про одну нескладну вправу (для дитини це можна назвати грою), яка може виконати мама або тато спільно з дитиною. Вона допоможе дитині визначити її здібності, таланти і можливості.

Що можуть зробити батьки для розвитку у дитини віри в себе

Зробіть три графи на сторінці:

1. Що я погано вмію робити. Попросіть дитину саму подумати про те, що у неї виходить робити не дуже добре: можливо, вона незграбна і їй важко даються фізичні вправи, а можливо, у неї зовсім не виходить акуратно малювати або писати букви. Головне зізнатися в цьому чесно.

2. Що я роблю досить добре. Повірте, абсолютно у всіх дітей знайдеться, що написати в цю графу, навіть якщо це забіяка, на якого постійно скаржаться вихователі або вчителі, зате він вміє пошкодувати молодшого брата або незнайому дитину в пісочниці, можливо ваша дитина вміє чекати своєї черги або добре ліпить з пластиліну.

3. Що я роблю краще за всіх. Сюди можна записати те, за що дитину колись особливо виділяли, хвалили, нагороджували або просто захоплювалися якоюсь «дріб'язковою» здатністю. Думаю, вам буде цікаво дізнатися, що згадає сама дитина, можливо це буде те, що ви б самі не здогадалися написати, наприклад, що вона краще за всіх грає у догоняшки, або швидше за всіх забирається на гірку, сюди також можуть увійти спортивні успіхи або якийсь вузький аспект навчання в школі / дитячому садку ( «вмію акуратно писати», «вмію відповідати біля дошки, не розгубившись,« краще за всіх допомагаю мамі накривати на стіл »і т.д.).

Цікаво робити цю вправу кілька разів в рік, тоді можна обговорювати з дитиною, як справи з першої графи через якийсь час можуть переходити в другу або навіть третю графу.

Можна додати ще одну графу: що я вмію робити унікально, що у мене виходить робити так, як не робить ніхто інший. У кожної дитини напевно знайдеться, що написати в цю графу, швидше за все це буде 1-2 пункти, але це будуть дуже важливі для дитини ресурси, які допоможуть не збитися зі свого шляху або навіть зрозуміти своє призначення і допомогти у виборі професії.

Ця вправа допоможе дитині сприймати себе «об'ємно», бачити різні сторони своєї особистості, що допомагає у важкі моменти спертися на себе, на свої сильні сторони і не засмучуватися занадто сильно, якщо щось не виходить робити досить добре.

Логінова Світлана

Немає коментарів:

Дописати коментар