четвер, 9 травня 2024 р.

Педагогам та батькам: Як працювати з текстами, які можуть викликати сильну емоційну реакцію

 Світлана Ройз 

Важливо! А допоможіть мені, будь ласка, поширити інформацію - це невеличкий посібник для вчителів (та батьків) з травмачутливою експертизою підручників і стислими практичними ідеями, як можна подавати дітям інформацію, щоб вона не стала ретравмуючою.
Я розповідала кілька разів про цей мій проєкт. Про те, що після того, як я мала втручатись прямо на уроках, щоб допомогти дітям під час панічних атак чи нападів тривоги (що ставалися при читанні текстів в підручниках), я вирішила перечитати всі підручники для молодшої школи з української мови та літератури - з фокусом саме на травмачутливість. Затвердила свої примітки з колегами НПА - Національна психологічна асоціація , написала особисто всім видавництвам, в підручниках яких було те, на що прошу звернути увагу. І підготувала загальний матеріал - невеличку методичку.
Вдячна за підтримку. Ihor Khvorostianyi Міністерство освіти і науки України - ми виклали її в відкритий доступ. Там зовсім мало тексту. І вона практична.
Підручники друкувались до повномасштабної війни. Передбачити, що саме зараз може стати тригером для дитини, складно. Але точно є теми, до яких вчителі та батьки мають бути уважними. Теми війни, втрати, дому, родини, дні Мами та Тата.
Вчителі точно можуть уникати деяких творів, якщо знають, що тема заскладна для дітей, чи заміняти їх. Можуть підготувати дітей до опрацювання теми.
В методичці – всього два приклади текстів, до яких я була категорична в рекомендаціях. В ній більше - пропозиції щодо опрацювання матеріалу для вчителів і батьків. Мені б хотілось показати не тільки те, чого потрібно уникати, а й те, як ми можемо не виключаючи складних чи суперечливих тем, давати дітям інформацію більш глибоко. Я описувала різні теми – не тільки пов’язані з війною, смертю, а і звертала увагу на тексти, що сприймаються, як маніпуляція, чи пов’язані зі стигматизацією, чи провокують почуття провини.
Завантажити можна тут: https://bit.ly/3tiVDr7
Я так прошу вчителів та батьків цим скористатись.
Обіймаю, Родино ❤ як хочу безпеки та турботи для дітей та дорослих. Обіймаю, як хочу Перемоги!

Немає коментарів:

Дописати коментар