Навчальний рік добігає кінця. Для логопедів літо - час, коли більшість дітей, з якими ми працюємо - це діти, які готуються йти у перший клас.
Часто ми стикаємося з такими запитами і скаргами від батьків майбутніх першачків:
Тому сьогодні хочу поговорити про мовленнєву готовність дітей до шкільного навчання.
Отже, готовність дитини до школи включає багато складових:
Великий відсоток дітей, які збираються розпочати навчання у школі мають порушення усного мовлення. Часто наявність порушеної звуковимови або граматичні помилки у власному висловлюванні не бентежать батьків, однак, такі невеличкі особливості дуже часто стають великими проблемами при засвоєнні читання і письма.
Діти, які мають порушення усного мовлення знаходяться у групі ризику, як діти з труднощами у навчанні.
Вісіпед замість велосипед, тубилка замість бутилка - не норма
назвати сусідні звуки від заданого звука у слові,
придумати слово з заданої кількості звуків, придумати слово на заданий звук.
визначити кількість і порядок слів у простому реченні (особлива увага на речення з прийменниками
)
Мама пішла магазин. Тарілка стіл. Собака спить на будка - не норма
Неможливість зробити переказ почутого тексту зі збереженням порядку подій і встановленням причинно-наслідкових зв'язків - не норма
На що звернути увагу ще
- стан слухової уваги (норми можна подивитися у таблицях сенсомоторного розвитку дитини)
- стан зорового сприймання (норми можна подивитися у таблицях сенсомоторного розвитку дитини)
- просторова орієнтація (дитина чітко орієнтована у тривимірному просторі у статиці і у русі, а також на аркуші паперу)
- стан загальної і дрібної моторики (норми можна подивитися у таблицях сенсомоторного розвитку дитини)
- стан дихальної і голосової функції (ротове дихання - не норма
)
- динамічний бік мовлення (запинки у мовленні, паузи посеред слів, повторення першого/останнього складу або звуку у словах пришвидшений і уповільнений темп мовлення - не норма
)
Якщо ви спостерігаєте помилки в усному мовленні, які описані вище, зверніться до логопеда. Це допоможе мінімізувати або уникнути труднощів у опануванні читання і письма.

Немає коментарів:
Дописати коментар