вівторок, 27 травня 2025 р.

Чому дитина не запам'ятовує букви

 Центр практичної нейропсихології - Одеса

Багато батьків турбуються, коли дитина, незважаючи на заняття та зусилля, плутає літери, не впізнає їх у словах або швидко забуває. Але з точки зору нейропсихології — це не завжди ознака «відсутності здібностей». Часто такі труднощі виникають через незрілість або недостатню взаємодію між окремими зонами мозку, що відповідають за пізнання, мовлення й рух.
📌 Літера — це не просто картинка!
Для дорослого людини літера — це зрозумілий символ, що асоціюється зі звуком, відчуттям руху під час написання, вживанням у слові. Але мозок дитини лише вчиться поєднувати всі ці аспекти:
🔹 Зоровий (як виглядає літера)
🔹 Слуховий (який звук вона позначає)
🔹 Моторний (як рука її пише)
🔹 Тактильний (якою вона відчувається на дотик)
🔹 Смисловий (у яких словах зустрічається, з чим пов’язана)
Якщо ці компоненти не зв’язані ще міцними нейронними зв’язками, дитині складно співвіднести побачену літеру зі звуком і написанням. Особливо часто плутаються подібні за виглядом або звучанням літери.
✅ Добра новина — мозок дитини пластичний!
Можна вибудувати ці зв’язки цілеспрямованими вправами, нейропсихологічною корекцією, і це суттєво покращить результати.

Немає коментарів:

Дописати коментар