15 Сонних та засинальних ідей для дітей. «Мама/тато, я не можу заснути. Допоможи». - Тема останнього тижня в запитах батьків саме така. А батькам і самим буває складно розслабитись і здається, що дитина спеціально затягує час. Що починає дратувати, особливо, коли ми втомлені. 
В допомогу дорослим та дітям я написала кілька ідей, які можуть  створити «простір» перед сном: розслаблення, уповільнення, близькості та безпеки.
 Фокус в них на розслабленні, а не на засинанні – це знімає тиск і тривожність.
 Фокус в них на розслабленні, а не на засинанні – це знімає тиск і тривожність. Образність і м'якість – використання уяви, теплих асоціацій (гніздечко, пір’їнка, чарівна ковдра) допомагає дитині відчути захищеність.
 Образність і м'якість – використання уяви, теплих асоціацій (гніздечко, пір’їнка, чарівна ковдра) допомагає дитині відчути захищеність. Дихальні техніки, вправи на розтягування та ритмічні рухи – вони впливають на м'язову та нервову систему, допомагаючи заспокоїтись.
 Дихальні техніки, вправи на розтягування та ритмічні рухи – вони впливають на м'язову та нервову систему, допомагаючи заспокоїтись. 1. Гніздечко (іноді дітям потрібно, щоб розслабитись, відчути кордони свого тіла) – ми можемо разом з дитиною створити гніздечко з подушок, ковдр. – уяви, що ти пташеня в гніздечку. І зараз під крилом великого птаха мами чи тата, чи бабусі\дідуся.
 1. Гніздечко (іноді дітям потрібно, щоб розслабитись, відчути кордони свого тіла) – ми можемо разом з дитиною створити гніздечко з подушок, ковдр. – уяви, що ти пташеня в гніздечку. І зараз під крилом великого птаха мами чи тата, чи бабусі\дідуся. 2. Чарівна ковдра - Уяви, що тебе огортає не просто ковдра, а тепле світло чи сяйво (якого воно кольору), яке приносить відчуття затишку, спокою та безпеки. Ця ковдра захищає і допомагає розслабитись
 2. Чарівна ковдра - Уяви, що тебе огортає не просто ковдра, а тепле світло чи сяйво (якого воно кольору), яке приносить відчуття затишку, спокою та безпеки. Ця ковдра захищає і допомагає розслабитись 3. Невидима парасоля Уяви, що над тобою розкривається парасоля, яка може захистити. Якого вона кольору, якого розміру, чи хочеш когось взяти під парасолю?
 3. Невидима парасоля Уяви, що над тобою розкривається парасоля, яка може захистити. Якого вона кольору, якого розміру, чи хочеш когось взяти під парасолю? 4. Черепахові сни. Уяви, що ти велииииика черепаха, яка ховається у свій величезний панцир. Тобі там дуже затишно. (можна постукати по ковдрі – тук-тук, як там тобі в панцирі черепахи?)
 4. Черепахові сни. Уяви, що ти велииииика черепаха, яка ховається у свій величезний панцир. Тобі там дуже затишно. (можна постукати по ковдрі – тук-тук, як там тобі в панцирі черепахи?) 5. Потягушки до зірки – уяви найкрасивішу та найяскравішу зірку та потягнись до неї. Твої руки наче гумові і ти можеш торкнутись її однією, а потім другою рукою
 5. Потягушки до зірки – уяви найкрасивішу та найяскравішу зірку та потягнись до неї. Твої руки наче гумові і ти можеш торкнутись її однією, а потім другою рукою 6. «Ти - моя зірочка» – зберись в клубочок, обійми себе за коліна а потім повільно розтягни ручки\ніжки – наче зірочка.
 6. «Ти - моя зірочка» – зберись в клубочок, обійми себе за коліна а потім повільно розтягни ручки\ніжки – наче зірочка.  7. Їжачок – зберись в клубочок, напруж всі м’язи, наче у тебе зараз колючки з’являться, як у справжнього їжака. А тепер уяви, що (кіт, песик, лисиця…) побігли від тебе. І їжачок знов відчув безпеку і розслабляється. Спинка вже не в колючках, лапки розслаблені. Можна торкнутись пузика. І їжачок задоволено каже фир-фир-фир.
 7. Їжачок – зберись в клубочок, напруж всі м’язи, наче у тебе зараз колючки з’являться, як у справжнього їжака. А тепер уяви, що (кіт, песик, лисиця…) побігли від тебе. І їжачок знов відчув безпеку і розслабляється. Спинка вже не в колючках, лапки розслаблені. Можна торкнутись пузика. І їжачок задоволено каже фир-фир-фир. 8. Хмарка на долоньці – уяви у себе на долоні хмаринку. Якого вона кольору. Якого розміру. Обережно здуй її, щоб вона повернулась на небо
 8. Хмарка на долоньці – уяви у себе на долоні хмаринку. Якого вона кольору. Якого розміру. Обережно здуй її, щоб вона повернулась на небо 9. Пелюстки спокою - Уяви, що ти квітка, яка повільно закриває свої пелюстки на ніч. Відчуй, як з кожним видихом пелюстки стають важчими й закриваються. (Робимо повільні вдих і видих. на вдиху долоні розкриваються, на видиху – збираються в квітку). Як виглядає твоя квітка? Уяви, що ти, наче ельф чи фея засинаєш в квітці
 9. Пелюстки спокою - Уяви, що ти квітка, яка повільно закриває свої пелюстки на ніч. Відчуй, як з кожним видихом пелюстки стають важчими й закриваються. (Робимо повільні вдих і видих. на вдиху долоні розкриваються, на видиху – збираються в квітку). Як виглядає твоя квітка? Уяви, що ти, наче ельф чи фея засинаєш в квітці 10. Зоряне небо - Уяви, що з кожним вдихом всередині тебе чи над тобою запалюється маленька зірка. Вона світить теплом, спокоєм і випромінює здоров’я, радість, затишок. Зроби вдих і зараз на повільному видиху починає  з’являєтися нова зірка. Бачиш її? Вона всередині тебе чи над тобою? (допомагаємо дитині уявити всередині себе сяйво)
 10. Зоряне небо - Уяви, що з кожним вдихом всередині тебе чи над тобою запалюється маленька зірка. Вона світить теплом, спокоєм і випромінює здоров’я, радість, затишок. Зроби вдих і зараз на повільному видиху починає  з’являєтися нова зірка. Бачиш її? Вона всередині тебе чи над тобою? (допомагаємо дитині уявити всередині себе сяйво) 11. Ніжні хвилі. (Можна робити сидячи чи лежачі). Уяви, що ми знаходимося на березі річки, моря чи океану. Ми у самого берега. Тепла вода м’яко гойдає тебе, хвилі дихають разом із тобою – вдих, видих… (дитина сидячі має трохи гойдатися в такт з повільним диханням)
 11. Ніжні хвилі. (Можна робити сидячи чи лежачі). Уяви, що ми знаходимося на березі річки, моря чи океану. Ми у самого берега. Тепла вода м’яко гойдає тебе, хвилі дихають разом із тобою – вдих, видих… (дитина сидячі має трохи гойдатися в такт з повільним диханням) 12. Гойдалка Сядь на ковдру чи ліжко, обхопи коліна й повільно покачайся вперед-назад. (Ми можемо обнімати дитину за спину)
 12. Гойдалка Сядь на ковдру чи ліжко, обхопи коліна й повільно покачайся вперед-назад. (Ми можемо обнімати дитину за спину) 13. Хмаринка - Уяви, що твоя подушка та ліжко – це м’яка хмарина, яка огортає тебе спокоєм і ніжністю. Відчуй, як подушка приймає форму твоєї голови. Відчуваєш голівку, як вона розміщується зручно на подушці? Як ліжко обережно і надійно тримає тебе. І ти стаєш легким \ легкою, наче хмаринка
 13. Хмаринка - Уяви, що твоя подушка та ліжко – це м’яка хмарина, яка огортає тебе спокоєм і ніжністю. Відчуй, як подушка приймає форму твоєї голови. Відчуваєш голівку, як вона розміщується зручно на подушці? Як ліжко обережно і надійно тримає тебе. І ти стаєш легким \ легкою, наче хмаринка 14. Свічка - Уяви, що всередині тебе горить маленька свічка. Вона тепла, спокійна, безпечна для тебе. Її світло зігріває все всередині. Спостерігай, як її світло розливається в тобі, гойдажться в такт диханню.
 14. Свічка - Уяви, що всередині тебе горить маленька свічка. Вона тепла, спокійна, безпечна для тебе. Її світло зігріває все всередині. Спостерігай, як її світло розливається в тобі, гойдажться в такт диханню. 15. Пір’їнка - Уяви, що все, що зараз заважає, напружує - перетворюється на пір’їнки чи листок, який несе вітер. Коли будеш готова\готовий – можеш подути і відпустити це
 15. Пір’їнка - Уяви, що все, що зараз заважає, напружує - перетворюється на пір’їнки чи листок, який несе вітер. Коли будеш готова\готовий – можеш подути і відпустити цеНе потрібно змушувати дитину «грати», ми можемо просто запропонувати образ чи м’яко слідувати за її відчуттями. 
Ми можемо  мовчки зробити м’який масаж – торкатись всього тіла, щоб повернути дитині відчуття кордонів, «втілеснити». Чи покласти свою теплу руку на живіт, груди, спину.
І головне – не хвилюйтеся, якщо результат не миттєвий. Сам момент спокійного, ніжного контакту перед сном – це вже цінність.
Добрих спокійних нам всім снів. І відновлення.
Обіймаю, Родино  як хочу Перемоги!
 як хочу Перемоги!
 як хочу Перемоги!
 як хочу Перемоги! 
Немає коментарів:
Дописати коментар