Надія Есманова - сторінка про Аутизм/ Інклюзію/ Психологію
ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВИ (Developmental Language Disorder)
- ЧАСТИНА 1
ЩО ТАКЕ ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВИ?
В минулому Порушення розвитку мови називалось «Специфічне порушення мови» або «Рецептивне та Експресивне порушення мови». На даний момент в усіх західноєвропейських та американських колах надається перевага терміну Порушення розвитку мови (Developmental Language Disorder).
Вказане порушення зустрічається у 7% населення (приблизно 2 учня з 30-ти).
Особи з Порушенням розвитку мови мають труднощі з розумінням мовлення та з говорінням, у порівнянні з іншими особами такого ж самого віку та доступом до оволодіння мовленням.
Порушення розвитку мови це пожиттєвий стан; особи з таким порушенням не можуть його «перерости» або наздогнати інших!
Вказане порушення відноситься до порушення нейророзвитку, що означає те, що людина народжується з ним та вказаний розлад впливає на її щоденне функціонування, навчання та життя.
Під МОВОЮ фахівці розуміють:
усну мову (розмова, запитання, розповідь про новини, дискурс)
письмову мову (інструкції, списки, текстові повідомлення, надруковані історії чи статті)
невербальну мову (жести, мова тіла, тон, використання малюнків).
ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ ДІАГНОСТИКА ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВИ?
Мовленнєвий терапевт (speech pathologist) має:
провести тести мовних навичок дитини та порівняти їх з результатами показників дітей такого ж віку;
обстежити дитину та зібрати свідчення інших членів сім’ї про те, як порушення розвитку мови впливає на певні сфери її повсякденного життя;
провести диференційну діагностику щодо інших станів нейророзвитку (аутизм, РДУГ, порушення інтелектуального розвитку), які можуть впливати на порушення розвитку мови.
Порушення розвитку мови зазвичай діагностується, якщо воно впливає на 2 чи більше компонентів мови.
ЧИ ІСНУЮТЬ ЛІКИ АБО АЛЬТЕРНАТИВНІ МЕТОДИ ТЕРАПІЇ ПРИ ПОРУШЕННІ РОЗВИТКУ МОВИ?
На даний момент ВІДСУТНІ медичні препарати, альтернативні чи додаткові терапії або хірургічні способи втручання при вказаному Порушенні.
Жодні ноотропи, стимулянти чи інші засоби не запускають мовлення.
Вітається допомога мовного терапевта а також тренінги соціальних навичок та поведінкові методи втручання.
ПРОГНОЗ ДЛЯ ДИТИНИ З ПОРУШЕННЯМ РОЗВИТКУ МОВИ
Особи з Порушенням розвитку мови зазвичай мають труднощі з читанням та письмом (що є теж формами мови).
Так як більшість людей навчаються та взаємодіють один з одним через говоріння, слухання, читання, письмо, то особи з Порушенням розвитку мови відзначають наступні проблеми:
перебування у школі (дуже часто діти з порушенням розвитку мовлення не можуть вчитися в загальноосвітніх закладах та переводяться на індивідуальне або спеціальне навчання)
створення та підтримання дружніх відносин
ментальні розлади: часто можуть розвиватися інші порушення психіки - депресія, тривожний розлад;
пошук роботи та утримання робочого місця у відповідності до наявних навичок.
ПРОДОВЖЕННЯ В НАСТУПНОМУ ДОПИСІ .
переклала, адаптувала, створила інфографіку Надія Есманова (Сторінка про аутизм, інклюзію, психологію).
Немає коментарів:
Дописати коментар