вівторок, 19 грудня 2023 р.

Порушення сну

 Психічне здоров'я для України

⏰ Маєш багато завдань та обов‘язків, але мало часу. Пізно лягаєш спати, а наступного дня намагаєшся надолужити недоспані години пізнім прокиданням, кавою або енергетиками. Знайомо?
Все це — порушення гігієни сну. Однак, існують також розлади сну, які не залежать від того, чи дотримуємося ми режиму дня. У таких випадках людина або не може заснути, або, навпаки, спить надто багато.
⛔️ Які є порушення сну?
Розлади сну можуть бути пов’язані з хронічними захворюваннями (гіпер/гіпотиреозом, захворюваннями кровообігу), бути наслідком приймання наркотичних речовин або побічним ефектом лікування.
❗️ Однак, дуже часто на сон впливає психічний стан. Хронічний стрес, тривога, депресія або тривожні розлади найперше впливають саме на якість сну. Маєш поганий сон? Прислухайся до сигналу свого організму, він каже: «Зі мною щось не так».
До порушень сну відносять:
😴 інсомнію (безсоння)
😴 гіперсомнію (підвищену сонливість)
😴 порушення дихання
😴 циркадні (пов’язані зі зміною дня і ночі) порушення ритму сну і неспання
😴 розлади руху
😴 парасомнію (сноходіння, нічні жахи, сонний параліч).
Щоб розпізнати порушення сну, запитай себе:
⚠️ Чи важко мені заснути?
⚠️ Чи відчуваю я потребу в сні?
⚠️ Чи можу я прокинутися вранці?
⚠️ Чи мій сон тривалий?
⚠️ Чи хочу я постійно спати вдень?
⚠️ Чи часто я прокидаюся серед ночі?
⚠️ Чи маю я яскраві та важкі сни?
⚠️ Чи тривожуся я після пробудження?
⚠️ Чи я прокидаюся втомленим, попри те, що сплю довго?
⚠️ Чи говорили вам рідні, що помічають у вас апное (хропіння, зупинку дихання) або рухи під час сну?
☎️ Якщо ви спостерігаєте в себе перелічені ознаки упродовж місяця, проконсультуйтеся зі спеціалістом. Пам’ятайте, що порушення сну — це зазвичай комплексна проблема, яка потребує професійної консультації декількох спеціалістів. Радимо почати з сімейного лікаря. Якщо порушенню сну передували психологічні проблеми, також варто отримати консультацію фахівця з психічного здоров’я або сомнотерапевта.
Як покращити свій сон під час війни, читайте в наступному дописі


Немає коментарів:

Дописати коментар