пʼятницю, 13 січня 2023 р.

Корисна та помічна вправа від психологині Світлани Ройз

 Світлана Ройз 

д. 
"Генераторам світла" присвячується.
"Коли зовні темно, всередині світло вмикай. Про тих, хто любить тебе пам'ятай. Не бійся! Сяй!"
Сьогодні ми більшу частину дня без світла. Я намагаюсь працювати, і листуюсь зі знайомими. Зараз дуже складно концентруватися. І найчастіша метафора в роботі саме "темрява". Темрява в думках, в планах, відчутті майбутнього, в емоціях. Зовнішнє ж завжди підживлює внутрішнє і навпаки.
- Що ти бачиш перед собою? - Темряву. - А що є твоїм внутрішнім джерелом Світла? (це може бути метафора, будь-яка сила, віра, якість, переконання) Уяви, що ти і є це джерело світла.
Відчуй, якщо б воно було в тілі - де саме? І який твій тілесний простір займає.
Я зараз часто пропоную цю вправу. Хтось каже, що його "світло" - впевненість, розум, сонце, любов, віра. Я прошу відчути цю "силу" всередині. Покласти руку на те місце в тілі, де вона відчувається.
І провожу по рівнях - які дії асоціюються з цією "силою" чи джерелом, які думки виникають, який рух хочеться зробити, що відбувається з диханням, з тілесними відчуттями, коли ти відчуваєш це,
коли ти поєднаний з цим - що перше хочеш - можеш зробити.
А тепер знов скажи - що ти бачиш перед собою.
Колись, в мої особисті "темні часи", під час кризи, коли я не могла спиратись на те, що було сталим зовні - шукала, що може бути цим моїм "світлом". І світло - взагалі важлива, рятівна для мене метафора. Я використовувала і буквально малювання на чорному папері пастеллю (це вихід із нашої внутрішньої темряви, пастель наче сяє), і робила сама і з клієнтами - студентами свічки та ліхтарики. І йшла в різні медитативні практики, і шукала ясності в конкретних знаннях.
І найголовніше, пам'ятаю, що якщо "темно" - це означає, що тимчасово ти вийшов із контакту із тим, що для тебе особисто "світло".
Ця картинка - з практикуму для дітей "Твоя Сила", який ми створювали із Halyna Tytysh ГО "Смарт освіта" та UNICEF Ukraine . Дітям пропонується визначити - яке вони джерело - природне, штучне, маленьке, велике... (Практикум завантажити можна тут - в ньому багато ідей https://bit.ly/3WP5DlC )
Я часто себе запитую - хто я зараз?
Хто ви зараз?
Це римовка, яку я писала для дітей, щоб надати підтримку в темряві:
Коли зовні темно, всередині світло вмикай. Про тих, хто любить тебе пам'ятай. Не бійся! Сяй!
Ніколи війна і страх не приходять вчасно.
В темряві можна побачити світло власне
Коли тобі страшно - тримайся за тих, кого любиш.
і сам їх тримай -
Боятись нормально.
І навіть, коли тобі страшно -
Сяй!
В темряві можна співати, з тінями грати.
Можна того, хто поруч, тепло обійняти.
Можна мріяти - темряву перемагати.
Можна боятись - але себе не втрачати.
Можна когось забути. Когось простити.
Бути світлішим. Ще сильніше любити
Коли зовні темно, всередині світло вмикай
Про тих, хто любить тебе пам'ятай.
не бійся!
Сяй!
Обіймаю, Родино ❤️ як хочу Перемоги

Немає коментарів:

Дописати коментар