середу, 9 листопада 2022 р.

Способи реагування на почуття людини

 Способи реагування на почуття людини

Як ви реагуєте, коли ваша близька людина каже, що переживає щось важке? Щоб допомогти іншим відчути себе менш самотніми і почутими, ми можемо підбирати слова, які підтверджують їхні почуття.

Отже, ділимося з вами кількома способами того, як ви можете підтвердити почуття іншої людини і створити безпечний простір для вашої розмови 🙌


✔️ Зосередьтеся на тому, що людина переживає і хоче до вас донести.

✔️ Визнайте її довіру вам і мужність розповісти про свою ситуацію. Поділіться своєю вдячністю за це. Наприклад, скажіть: «Дякую, що розповідаєш мені про це».

✔️ Слухайте, будьте зацікавленими, уточнюйте інформацію, яку доносить до вас людина, і зосереджуйтеся на її почуттях. Наприклад, «Я правильно розумію, що ти відчуваєш тривогу через свій переїзд?»

✔️ Звертаючи увагу на почуття, укажіть людині на її сильні сторони, які допоможуть їй справитися з проблемою. Наприклад, «Так, це складна ситуація, і ти продемонструвала багато мужності в ній».

✔️ Покажіть те, що ви дбаєте про неї. Наприклад, «Мені важливо, що ти розказала це мені. Я з тобою. Що я можу зробити для тебе, щоб тобі стало краще?»

✔️ Іноді ваші дії можуть підтримати більше, ніж слова. Наприклад, обійми, спільний обід або перегляд фільму разом.

✔️ Час від часу ви можете питати, як справи, щоб запевнити людину у своїй небайдужості.


❕Важливо: чого потрібно уникати говорити, коли хтось поділився з вами чимось складним?


🔸 Переводити розмову на щось інше або на себе.

Коли хтось ділиться з вами своїм болем, природньо відчути дискомфорт і захотіти змінити тему, але це може змусити людину відчути образу і подумати про вашу байдужість до неї.

🔸 Порівнювати ситуацію людини з чиєюсь іншою, показуючи, що все могло би бути гірше і в неї все не так погано.

Може здатися, що такі слова повинні підбадьорити, але насправді вони здатні викликати в людини відчуття, що вона не має права засмучуватися, якщо її становище не є найгіршим варіантом.

🔸 Давати поради, перед цим не запитавши дозволу.

Коли ви відчуваєте, що є практичне рішення, яке б точно вирішило проблему людини, може бути спокусливо дати їй пораду, особливо на основі власного досвіду. Але не все, що підходить нам або вважається корисним, може бути таким для інших.


🔹 Якими словами ви можете виразити свою турботу?


Замість «Я знаю, що ти відчуваєш, я пройшов через подібне».

✔️ Спробуйте сказати: «Я не можу точно уявити, через що ти проходиш, але я тут і ти можеш мені розказати все, що захочеш».


Замість «Ти занадто сильно реагуєш на це».

✔️ Спробуйте сказати: «Я бачу, що тебе це дуже засмутило. Давай поговоримо. Я теж хочу поділитися своєю точкою зору».


Замість «Ти щось собі придумала».

✔️ Спробуйте сказати: «Я так не вважаю, тому що бачу речі по-іншому. Я розумію, що тебе це засмучує. Ти вислухаєш мою думку?»


Замість «Я це не серйозно сказала, просто пожартувала, не будь таким чутливим».

✔️ Спробуйте сказати: «Я не хотіла робити тобі боляче, вибач, тепер я розумію, як це могло прозвучати».


Замість «Просто заспокойся. Немає потреби думати над цим».

✔️ Спробуйте сказати: «Я розумію, що ти засмучена. Я думаю, буде краще, якщо ми зараз зупинимось і повернемося до цієї розмови через 2 години. Це дасть нам можливість усе обдумати».


Діліться з близькими цим дописом, щоб поширювати способи створити затишний і безпечний простір для теплої розмови, де б кожен почував себе важливим, прийнятим і міг відкрити свої переживання.

Будьте уважними до людей навколо вас, підбирайте чуйні відповіді, щоб показати, що ви зацікавлені, щиро піклуєтесь і готові вислухати. Пам‘ятайте, що слова здатні створювати зміни, підтримувати зв‘язок і допомагати іншим долати труднощі! 💪

Джерело

Немає коментарів:

Дописати коментар