пʼятниця, 27 вересня 2024 р.

Уникнути непорозумінь у спілкування з військовими

 ЯРМІЗ Центр реадаптації та реабілітації

Всі ми вже бачили і, сподіваємося, вивчили вислови, які не варто говорити людям, котрі пережили тяжкі випробування і втрати.
Сьогодні поговоримо ширше про те, чому саме певні, здавалося б, добрі та щирі фрази спрацьовують для військовослужбовців як тригер (що таке тригер — читайте у попередніх дописах).
❌ Я ТЕБЕ РОЗУМІЮ
❌ МЕНІ ТЕБЕ ШКОДА
❌ ТРИМАЙСЯ, ТИ МАЄШ БУТИ СИЛЬНИМ/СИЛЬНОЮ
❌ ВСЕ БУДЕ ДОБРЕ
Що ми маємо на увазі, коли промовляємо це:
🗣 «Я маю деяке уявлення про те, що тобі довелося пройти і хочу показати, що мені небайдуже, що я розділяю із тобою твій біль. Я знаю, як важливо бути стійким у випробуваннях і бажаю тобі сил пережити всі негаразди та знову повернути собі відчуття радості. Я хочу дати тобі надію на краще і полегшити твій стан».
Як це може бути інтерпретоване:
👂 «Твій досвід не такий вже й унікальний. Я, навіть не проживши його, розумію твої почуття і проблеми. Мені байдуже, що в цей момент ти сам себе не розумієш. Я не впевнений, що ти впораєшся із такими складнощами, тому відчуваю жалість до тебе. Не хотів би я опинитися на твоєму місці. Я можу дати тобі пораду, бо знаю що тобі потрібно робити і як почуватися. Попри те, що деякі твої мрії та сподівання зруйновані, і ти тепер не знаєш що буде завтра, я беру на себе сміливість пообіцяти, що все буде добре, хоча жодним чином не відповідаю за ці слова, тому що не вмію бачити майбутнє».
❓ Чим замінити
Є два види турботи.
Перший: ми турбуємося про людину так, як хотіли би щоб турбувалися про нас.
Другий: ми турбуємося про людину так, як ця людина хотіла би щоб про неї турбувалися.
У першому випадку ми задовольняємо свою потребу справляти враження хорошої, шляхетної особистості, здатної до самопожертви. І обурюємося, коли не отримуємо очікуваної вдячності.
У другому випадку ми задовольняємо не свою потребу, а потребу тієї людини, про яку турбуємося.
Варто визнати, що ми можемо бути некомпетентні у якомусь питанні. А ще варто пам'ятати, що повага і жалість — речі несумісні. Тому краще послуговуватися такими фразами:
✅ ДЯКУЮ, що ділишся зі мною своєю історією. Це допомагає мені краще зрозуміти тебе. Розкажи іще.
✅ ЗАХОПЛЮЮСЯ твоєю мужністю. Я вважаю, ти надзвичайно смілива та сильна людина. Маю за честь бути знайомим з тобою.
✅ Якщо дозволиш, я хотів би тебе підтримати, але не знаю, як. ЩО я можу для тебе ЗРОБИТИ?
✅ Як ти ЗАРАЗ почуваєшся? Чого тобі ЗАРАЗ би хотілося?
Якщо ці поради були для вас корисними, напишіть нам про це, будь ласка, у коментарях, або поширте допис ❤️
Нагадуємо, що центр ЯРМІЗ надає психологічну підтримку для військовослужбовців та їх родин, в тому числі й парні консультації. Щоб скористатися цим, заповніть форму: https://forms.gle/rWYum7aUg7t8L3nx9

Немає коментарів:

Дописати коментар