Діти підліткового віку переживають травматичні події
Як допомогти?
• Для підлітка важлива думка та авторитет однолітків - їхні дії можуть допомогти або нашкодити відновленню підлітка після травматичної події.
• Підлітки тренуються бути дорослими та приймати рішення - дослухайтеся до них.
• У підлітків формується ідентичність - поважайте друзів/ подруг підлітків або першу закоханість.
• У підлітків проявляються психічні захворювання, що раніше були прихованими - вчасно проходьте медичний огляд.
• Підлітки під час травматичних подій намагаються брати ролі дорослих - не забувайте, що вони все ще діти.
Мої дії, коли я бачу родину з дитиною підліткового віку:
• Працюючи з дитиною підліткового віку, я з повагою ставлюся до проявів її самостійності, думок, вибору, дій, але не вимагаю від неї зваженої дорослої поведінки та заохочую до цього її батьків або дорослих, які піклуються про дитину.
• Організовую співробітництво родини з центром зайнятості для допомоги в профорієнтації.
• Закликаю батьків або дорослих, які піклуються про підлітка, більше цікавитися життям дитини в соціальних мережах.
• Рекомендую батькам або дорослим, які піклуються про підлітка, розділяти інтереси, дивитися разом відео, читати книжки, спілкуватися.
• Підтримую соціальну активність підлітка, залучаючи до волонтерства, проходження тренінгів.
• Розповідаю про те, що потрібно не лякатися сильних емоцій, а навчитися керувати ними. У цьому допоможуть заняття спортом, дихальна гімнастика, зустрічі з психологами/психологинями.
• Цікавлюсь попереднім досвідом підлітка в подоланні складних ситуацій. Досвід жорстокого поводження в родині, недбалого догляду, домашнього насильства впливає на переживання травматичної події, наприклад, підліток, який тривалий час дбав про хвору матір у минулому, під час травматичних подій буде більш мобілізований, ніж його однолітки.
Я маю під рукою:
• папір, олівці, фліпчарт, маркери, книжки, комікси, ребуси, настільні ігри, інформаційні буклети або плакати з контактами дозвіллєвих або молодіжних центрів, спортивних секцій, молодіжних організацій, анонсами культурних подій;
• контактну інформацію психологічних і соціальних служб, медичних закладів, центрів безоплатної правової допомоги, громадських організацій.
Допомога дітям підліткового віку, які переживають травматичні події, будується на методиках
а) вираження емоцій (робота з тілом, дихальні практики, психогімнастика для вираження та проживання емоцій);
б) «психоедукації» («психологічного інформування») – розповісти людині про те, ЩО з нею відбувається після травматичної події (негативні реакції, розлад), та навчити, ЩО З ЦИМ РОБИТИ (як на це реагувати та як позбавитися цього).
Психоедукацію застосовують також у роботі з батьками або дорослими, які піклуються про дитину.
Деталі - в довіднику «Травматичні події: психологічна підтримка та самодопомога»: https://bit.ly/3w1Mphr
Інформація поширюється в межах проєктів Ради Європи «Внутрішнє переміщення в Україні: розробка тривалих рішень. Фаза ІІ» Проєкт Ради Європи: внутрішнє переміщення в Україні (https://bit.ly/3zHYSrx) та «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні, фаза III» (https://bit.ly/3vLxo36).
Немає коментарів:
Дописати коментар