четвер, 4 липня 2024 р.

Батькам дошкільника: вікові показники розвитку мовлення

 Дніпропетровський обласний методичний ресурсний центр

ВІКОВІ ПОКАЗНИКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
Від 0 до 1 року
2 тижні - перестає смоктати, коли чує голос мами.
0 – 2 місяці - впізнає голос мами. Гуління. Звуки П, М, Б, К, Г, Х,А, О, У. Е – з 2 місяців.
1 місяць - заспокоюється піснею, агукає.
3-4 місяці - реагує на гучність, інтонацію.
5-6 місяців - слухає розмову, белькоче
6 місяців - за зразком промовляє окремі фонеми, склади, переймає темп, ритм, мелодику.
8 місяців - в белькотінні залишаються лише звуки рідної мови, вимовляє “слова” (ма-ма).
Близько 1 року - 12 – 20 слів (ам, бух).
Від 1 року до 2
Звуки: А, У, Е, П. Б, М.
Словник: 200 – 300 слів (до 2 років).
Речення з 2-4 слів (1,5 -2 роки).
Речення без граматичних узгоджень, слова “нанизані” одне на одне (близько 2 років).
З'являється граматичне оформлення речення (кінець 2 року життя).
Від 2 до 3 років
Словник близько 1500 слів. Займенники та прислівники, часто плутають (моя – наша), починають вживати прийменники.
Звуки: + І, И, Ф, В, Т, Д, Н, К, Г, Х.
Закінчується формування фонематичного слуху. Розуміє зміст книжок.
Від 3 до 4 років
Правильно вимовляє голосні й приголосні раннього онтогенезу. Допустимо: пом'якшення звуків мови; С, З, Ш, Ж - недостатньо чітко; Ч, Щ -- (-)/сь, ть; Р, Л -- (-),/ль
Від 4 до 5 років
Розрізнює слова, які відрізняються 1 фонемою (жук – лук, лак - рак).
Вимовляє звуки Ш, Ж, Щ, ДЖ, Ч, Л.
Помічає неправильну вимову звуків у власній мові.
Може переказати знайому казку близько до тексту.
Використовує родові назви предметів.
Оволодіває простими розгорнутими реченнями. В мові з'являються складносурядні і складнопідрядні речення.
Використовує суфікси при утворенні слів (утворює іменники за допомогою зменшувально-пестливих суфіксів).
Диференціює звуки.
Словник складає приблизно 1900 слів.
Користується простими прийменниковими конструкціями: у, в, на, під, з, до, за, по, коло.
5 років
Словник збільшується до 2000 – 2500 слів.
Звуки :С, З, Ц, ДЗ; Ш, Ж, Ч, ДЖ, Щ; Л, Р.
Використовує для словотворення префікси та суфікси.
Перехід від ситуативної мови до контексної. Бере участь в бесіді, переказує казки, складає оповідання за сюжетними картинками.
Фраза граматично оформлена вірно.

Немає коментарів:

Дописати коментар