вівторок, 21 лютого 2023 р.

КОЛИ ДИТИНА НЕ СЛУХАЄТЬСЯ (навчаємося говорити з дитиною як з особистістю)

 Дитячий психолог

КОЛИ ДИТИНА НЕ СЛУХАЄТЬСЯ (навчаємося говорити з дитиною як з особистістю)
1. Про що тобі потрібно пам'ятати?
Застосовувати замість: «Будь обережний!»
Приклад: «Що потрібно пам'ятати, коли гуляєш у парку?» Або «Будь ласка, рухайся як уважна черепашка, коли проходиш по турніку».
2. Будь ласка, говори спокійно
Застосовувати замість: «Не кричи!» Або «А ну, тихо!»
Приклад: «Будь ласка, говори спокійно або шепочи,» - говоріть це пошепки. Або: «Я люблю як ти співаєш, тому йдемо послухаємо гучний спів у дворі!»
3. Зробиш сам або мені допомогти?
Застосовувати замість: «Я три рази повторила, ану швидко роби!»
Приклад: «Пора йти. Ти сам взуєшься або допомогти тобі?» Або "Ти сам сядеш в автокрісло або посадити тебе?»
4. Чому тебе навчила ця помилка?
Застосовувати замість: «Ганьба який!» Або «Треба було думати перш, ніж робити!»
Приклад: «Чому ти навчився на цьому випадку?» Або «Який висновок ти зробив і що ти будеш робити в наступний раз у схожій ситуації, щоб уникнути неприємностей?»
5. Будь ласка, ...
Застосовувати замість: «Досить!» І «Припини!»
Приклад: «Будь ласка, грай з собакою по-доброму!» Або «Повісь куртку на вішалку, будь ласка!»
6. Ми на гонках сьогодні, тому треба бігти швидко!
Застосовувати замість: «Поспішай!» І «Ми вже спізнюємося!»
Приклад: «Ми сьогодні коні на перегонах, давай подивимося, як швидко ми можемо проскакати!»
7. Зараз йдемо або через 10 хвилин?
Застосовувати замість: «Пішли вже!»
Приклад: «Хлопці, підемо зараз або ще пограєте 10 хвилин, а потім підемо?»
8. Давай запишемо це в твій wish-list
Застосовувати замість: «Це дорого» або «Ніяких більше іграшок, я сказала!»
Приклад: «Зараз я не куплю цю іграшку, але ми можемо внести її в твій список бажань на день народження».
9. Зупинися, подихай і скажи, що ти хочеш
Застосовувати замість: «Припини скиглити вже!»
Приклад: «Давай зупинимося, разом подихаємо, а тепер спробуй знову просто сказати, що ти хочеш».
10. Поважай себе і інших
Застосовувати замість: «Поводься нормально!»
Приклад: «Як будеш іти на батут, пам'ятай, що потрібно поважати себе самого та інших людей».
11. Умій працювати в команді
Застосовувати замість: «Не командуй!» І «Ніхто не захоче з тобою грати, якщо ти будеш себе так вести!»
Приклад: «Ти - прекрасний лідер. Пам'ятай сьогодні, що потрібно вміти працювати в команді. Став питання своїм друзям замість того, щоб роздавати їм накази, і давай іншим побути лідерами теж. »
12. Мені хотілося б, щоб ти ...
Застосовувати замість: «Припини робити це і це » і «Не можна робити це-це».
Приклад: «Мені хотілося б, щоб ти ласкавіше поводився з собакою, вона любить, коли з нею поводяться дружелюбно - так вона охочіше і довше буде з тобою грати», «Ми на парковці, тому зараз мені потрібно, щоб ти йшов як обережний котик , а не скакав як скажений кінь ».
13. Можна поплакати
Застосовувати замість: «Не будь як маленький!» Або «Не реви!»
Приклад: «Це нормально, що тобі сумно, я тут, з тобою. Я знаю, що ти впораєшся ».
14. Я люблю тебе, не дивлячись ні на що!
Застосовувати замість: «Коли ти так себе ведеш, ніхто з тобою не хоче водитися!» Або «Я тебе не буду обіймати, поки ти не почнеш себе вести як людина!»
Приклад: «Я люблю тебе не дивлячись на твою поведінку і я також люблю, коли ти просиш дозволу взяти у брата іграшку, а не хапаєш її!»
15. Для тебе це важливо, тому мені хотілося б, щоб саме ти прийняв рішення
Застосовувати замість: «Мені все одно».
Приклад: «Знаєш, я допускаю варіанти, тому вирішувати можеш ти. Мені хотілося б, щоб ти допоміг мені в цьому ».
Венді Снайдер
На зображенні може бути: 2 людини, дитина, люди стоять, у приміщенні та текст


Немає коментарів:

Дописати коментар