пʼятницю, 9 червня 2023 р.

Турбота про себе від психологині Світлани Ройз

 Світлана Ройз 

Сьогодні відповідала на питання, що саме зараз мені допомагає вберегтися від виснаження. Я сама здивувалась, що написала аж 11 пунктів, хоч часу і можливостей відновитись зараз майже немає. Те, що описала, часу практично не займає. і жодних фінансових витрат. Все згруповано по рівнях: тіло, думки, емоції, поведінка і духовний рівень. (Думки - емоції та поведінка будуть пов'язані)
☀️ Тіло
1. В будь-який момент протягом дня, коли є можливість, я намагаюсь лягти. Не сісти, а просто полежати. Чи розвалитись в кріслі 5-10-30 хвилин. Навіть без сну - налаштовую тіло на відпочинок. Лежу із закритими очима і сканую тіло. Якщо відчуваю десь напруження, диханням розслабляю. Особливо спостерігаю за тим, щоб вся поверхня спини, сідниць, ніг, п'ятки насправді торкалось дивану чи крісла. Іноді м'язи так напруженні, що наче зависаєш над поверхнею.
А Іноді я просто торкаюсь обличчя, щоб розслабити м'язи. І роблю 1-2 вправи для очей.
2. П'ю воду. Нагадую собі. Вода потрібна для стабілізації роботи нервової системи. Маленькими ковтками.
3. Після відбою тривоги я починаю рухатись - йду по селу, якщо дитина поруч, бігаю з нею. Сьогодні після тривоги в Києві ходила кілька разів по сходах - з 5 на перший поверх і назад. Нам важливо "відпрацювати" адреналін та кортизол. І щось беру до рота з контрастним смаком, щоб оживитись.
4. Намагаюсь вкластися спати раніше, щоб було хоч трохи часу на відпочинок. (Хоч це й не дуже вдається)
☀️ Думки/поведінка
5. Сама себе запитую - як ти, Свєта?. Коли ми щось можемо сформулювати, наш досвід стає більш усвідомленим та прийнятним.
6. Пишу - записую думки, спостереження, рефлексії, свої реакції. Коли мені нема з ким поговорити і отримати підтримку, я говорю зі своєю внутрішньою "мудрою частиною".
7. Сміливіше кажу - НІ. Щоб хоч трохи дозувати навантаження.
☀️ Емоції / поведінка
8. Протягом дня щось роблю для себе - смачний чай, чи кава без кофеїну (щоб не стимулювати ще більше), чи листочки м'яти з лимоном. Читаю вірші, дивлюсь на квіти...
9. Обов'язково ходжу по селу і свідомо помічаю, те, що змінилось в саду, на вулиці, що розквітло. (Відновлюю контакт із реальністю). Прикрашаю дім - серветки, квіти. Збираю "намистини життя".
10. Ми кожного дня, хоч по 5 хвилин розмовляємо голосом з дорогою мені Halyna Tytysh . І листуємося хоч кількома реченнями з Наталя Підлісна І ці розмови для мене дуже важливі.
☀️ Духовний рівень
11. У мене є медитативні практики, які допомагають вже багато років. Але це може бути й молитва, і майндфулнес, і просто вдячність.
Немає універсальних рецептів. Але раптом щось із мого списку зможе допомогти.
Обіймаю, Родино ❤ як хочу Перемоги

Немає коментарів:

Дописати коментар