понеділок, 31 жовтня 2022 р.

Самодопомога

 Подумайте: що ви будете робити, коли небезпека мине?


Ловіть коротеньку вправу, яка допоможе позбутися тривоги, щоб мати змогу виконати свої справи. 


Тривога - це відповідь психіки на питання "а що, якщо" і схожі на них. На відміну від страху, який є природньою відповіддю на реальну небезпеку для життя. ❗️Але кожна небезпека рано чи пізно минає, а от тривожність може залишатися.


Як привести себе до тями, коли небезпека минає?


Тривога може вплинути на нашу працездатність, знизити її ефективність, швидкість або взагалі завадити приступити до важливих справ.


🔹 Щоб зменшити інтенсивність тривоги або позбутися її, спочатку пропонуємо вам привести свої думки до ладу і відповісти на наступні питання:


▫️ Що саме мене тривожить?


▫️ Чи є вагомі причини хвилюватися?


▫️ Я тривожуся через те, що моя проблема завелика і я не можу її вирішити або моя тривога виникає тому, що я не хочу братися за вирішення проблеми і постійно відтягую час?


▫️ Чи є в мене зараз можливість зробити ту дію (зателефонувати, скласти план, зібрати інформацію, призначити зустріч, знайти безпечне укриття тощо), яка викликає в мене почуття тривоги?


▫️ Який я можу зробити перший крок для вирішення своїх справ?


✔️ Тепер сконцентруйте свою увагу на тому, що вас оточує. Придивіться до предметів і їхніх кольорів, відчуйте навколишні запахи, прислухайтеся до звуків, візьміть до рук якусь річ, щоб відчути її текстуру. 


Потім дістаньте аркуш паперу і запишіть усе, що вам вдалося відчути та усвідомити.


✔️ Тепер сконцентруйте увагу на своєму тілі. Прислухайтеся, як б’ється ваше серце, поспостерігайте за своїм диханням, відмітьте температуру рук і ніг, відзначте найменші рухи, відчуття напруги в плечах або якийсь дискомфорт.


Запишіть, що ви помітили у процесі вивчення свого тіла.


🌿 Тільки що ви сконцентрували свою увагу на зовсім іншій діяльності, за рахунок чого ваша тривога могла зменшитися або відступити.


Збережіть собі цю вправу і спробуйте її виконати, якщо через тривогу не зможете зосередитися на важливих справах.

Джерело

Немає коментарів:

Дописати коментар