Права півкуля формується до 5 років, ліва - аж до 8-12. Зрозуміти, яка рука в дитини є ведучою, можна біля 4 років.
Якщо після 5 років дитина все робить лівою - вона шульга.
Домінантна рука - те, що диктує мозок! Особливості функціонування півкуль мозку - вроджені! Тому можна і треба розвивати неосновну руку, але не переучувати дитину, ігноруючи її вроджену домінанту!
Переучування у правшу для шульги подібне до насильства, часто на цьому фоні виникають невротичні розлади.
Шульги - 10-15% населення.
У шульги справді часто бувають труднощі з просторовою орієнтацією (право-ліво), але не від самого порушення орієнтування у просторі - відповідь знайдете у ! Тому їм буває важко засвоїти напрямок читання зліва-направо (неприродній для них), а от по-арабськи справа-наліво - легко.
З цієї ж причини вони можуть писати дзеркально.
Оскільки світ право-орієнтований, шульгам доводиться адаптуватися - найчастіше вони оволодівають непогано і правою. А ще робота їхнього мозку не така локалізована (розподілені функції) за півкулями, як у правші - у ліворуких набагато сильніші міжпівкулеві зв'язки (більше мозолисте тіло - пучок нервових волокон, який з'єднує півкулі).
Тому найбільша кількість амбідекстрів - переучені/ треновані шульги (чистих амбідекстрів дуже мало).
Переучені (приховані) шульги у стресових ситуаціях можуть виконувати дії лівою.
Ліворукі дещо більше схильні до СДУГ, шизофренії, у них буває дислексія. Але це НЕ через саму ліворукість - а через особливості роботи мозку!
Діти-шульги більш чутливі, емоційні, швидше реагують і втомлюються, креативні, сприймають ситуацію/ інформацію вцілому, а не поетапно, краще узагальнюють, схильні помічати дрібні відмінності; стресують у рамках (якщо дати їм свободу, спокій, все виконають).
Для учня-шульги
Світло - праворуч.
Шульга не може писати під нахилом, йому слід писати прямо.
Не треба вчити шульгу невідривному письму - він закриває лівою написане, не бачить рядок, тому доводиться сідати боком або вивертати руку=постава.
Через сприймання всього вцілому, а не послідовно, шульзі краще глобальне читання, а не синтез слова по буквах.
Пояснення через асоціації, емоції.
Дзеркальне навчання: коли пояснюєте виконання якогось руху шульзі, сідайте навпроти нього, а не поряд (наприклад, зв'язування шнурків).
Немає коментарів:
Дописати коментар