Національний інститут доказової психотерапії
Когнітивні упередження. Частина 2
Ефект ілюзії правди. Тенденція вірити, що інформація правдива, якщо ми її часто чуємо. За цим принципом формується пропаганда: чим частіше ми чуємо певну думку чи ідею, тим охочіше в неї віримо.
Ефект самореференції. Схильність людей по-різному кодувати в памʼяті інформацію залежно від того, якою мірою вона торкається людини особисто. Тобто якщо людина особисто не страждає від того, що відбувається, то значущість інформації сильно знижується.
Недооцінка бездіяльності. Цей феномен полягає в тому, що людині може бути психологічно легше прийняти дискомфорт та великі ризики через бездіяльність, ніж навіть невеликі складнощі через активні дії.
Розрив емпатії. Феномен, коли людина недооцінює вплив фізіологічних чинників на свою поведінку. Серед них: голод, спрага, сексуальна пристрасть, потяг до наркотиків та алкоголю, фізичний біль, сильні емоції тощо.
Ефект знайомства з обʼєктом. Тенденція виражати необґрунтовану симпатію до обʼєкта чи події лише тому, що вони знайомі.
Немає коментарів:
Дописати коментар