Національний інститут доказової психотерапії
Когнітивні упередження. Частина 2
![📌](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t5/1.5/16/1f4cc.png)
Ефект ілюзії правди. Тенденція вірити, що інформація правдива, якщо ми її часто чуємо. За цим принципом формується пропаганда: чим частіше ми чуємо певну думку чи ідею, тим охочіше в неї віримо.
![📌](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t5/1.5/16/1f4cc.png)
Ефект самореференції. Схильність людей по-різному кодувати в памʼяті інформацію залежно від того, якою мірою вона торкається людини особисто. Тобто якщо людина особисто не страждає від того, що відбувається, то значущість інформації сильно знижується.
![📌](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t5/1.5/16/1f4cc.png)
Недооцінка бездіяльності. Цей феномен полягає в тому, що людині може бути психологічно легше прийняти дискомфорт та великі ризики через бездіяльність, ніж навіть невеликі складнощі через активні дії.
![📌](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t5/1.5/16/1f4cc.png)
Розрив емпатії. Феномен, коли людина недооцінює вплив фізіологічних чинників на свою поведінку. Серед них: голод, спрага, сексуальна пристрасть, потяг до наркотиків та алкоголю, фізичний біль, сильні емоції тощо.
![📌](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t5/1.5/16/1f4cc.png)
Ефект знайомства з обʼєктом. Тенденція виражати необґрунтовану симпатію до обʼєкта чи події лише тому, що вони знайомі.
Немає коментарів:
Дописати коментар