понеділок, 6 червня 2022 р.

Цікаві роздуми мами-психолога про повагу до себе

 Світлана Ройз

Я днями сиділа зранку за комп'ютером поруч із донькою. У доньки був урок, присвячений темі "повага". Вчителька запитувала у дітей (8років): "як ви думаєте, коли ви пізно вкладаєтесь спати, коли не висипаєтесь, це прояв поваги до себе?"
І я полетіла в свої думки. Думала про те, що нас ніхто не вчив тому, що піклуватись про себе - це теж прояв поваги. До себе.
А далі думки перестрибнули на розмову із знайомим підлітком. Я його запитала: а ти товаришував би з собою?
Коли пригадувала, думала про себе - я прекрасний друг. Я знаю, що можу зробити можливе і неможливе для своїх друзів.
А чи Друг я собі?
Чи можу я дати підтримку, сказати собі ті слова, зробити для себе те, що готова зробити для Друга?
І як проявляється моя повага до себе - яку зчитує донька? Яку зчитують інші - що зі мною можна, що точно недопустимо. Чому я дам відсіч - з повагою до себе і іншого.
Я думала, що з повагою, як і з любов'ю - важливо фокусуватись не на тому За Що, я поважаю себе чи когось. (любов і повагу не заслуговують). А Що я поважаю в собі і Що я поважаю в інших.
З донькою потім ми говорили - моя постава, моя мова, мої манери, те, як я комунікую, моя пунктуальність, те, як я піклуюсь про своє тіло, свої речі, квартиру, моя відповідальність про те, що мене оточує, моя уважність до інших - це ж теж про повагу.
Тепер із поваги та турботи про себе - піду раніше спати, щоб подавати донці приклад 🙂
Обіймаю, Родино, як хочу Перемоги.

Немає коментарів:

Дописати коментар