25 запитань, відповіді на які повинен знати майбутній першокласник
Готовність дитини до школи перевіряється різними методами – тестування, аналіз малюнків, вміння копіювати написані слова, шукати зайве на картинках тощо.
Але для батьків, які вагаються, у якому віці відправляти дитину до школи, гарними показниками повинні бути словниковий запас дитини, її вміння чітко висловлюватися.
Перевіряємо готовність до школи: що повинні чітко знати дошкільнята?
1. Знати своє прізвище, ім’я, по батькові.
2. Чітко називати свій вік і дату народження.
3. Знати країну, у якій живе, називати свою національність.
4. Чітко озвучувати домашню адресу, місто проживання.
5. Знати ім’я і прізвище своїх батьків.
6. Називати професії тата й мами.
7. Знати імена своїх дідусів і бабусь.
8. Вміти визначати частини доби (ранок, обід, вечір, ніч).
9. Називати всі пори року та місяці (знати їхню послідовність), дні тижня.
10. Вміти розповісти про погодні явища.
11. Знати основні кольори.
12. Перелічувати якомога більше домашніх тварин і знати, як називають їхніх дитинчат.
13. Уміти об’єднувати предмети в тематичні групи: транспорт, овочі, фрукти, ягоди, професії, птахи, одяг, взуття тощо.
14. Уміти розповідати вірші, знати народні казки.
15. Розрізняти та правильно називати прості геометричні фігури.
16. Орієнтуватися у просторі та на аркуші паперу: уміти наносити прості графічні позначки вправо, вліво, вгору, вниз.
17. Уміти самостійно створювати розповідь по картинці, яку демонструють.
18. Дитина повинна вміти переказувати почутий текст. Важлива і деталізація почутого, і вміння послідовно переказати оповідь.
19. Розглянути картинку із різними предметами, після чого запам’ятати та назвати 6-8 побачених зображень.
20. Розрізняти праворуч та ліворуч.
21. Уміти переписувати зі зразка друковані літери.
22. Знати цифри та рахувати в межах 10.
23. Вміти у зворотному порядку рахувати від 5 до 1.
24. Розуміти такі поняття, як «більше», «менше», «рівне».
25. Гарно володіти ножицями, олівцем: проводити прямі лінії, малювати фігури, акуратно заштриховувати чи зафарбовувати.
Зі сторінки психолога Наталії Львової
Немає коментарів:
Дописати коментар