Там де двоє, там і спілкування, а де спілкування, там можливі й розбіжності. Іноді питання вирішуються швидко, інколи ж виникає конфлікт — зіткнення інтересів. Ми всі різні, з різним світовідчуттям, різними характерами, різними настановами та мотивами, тому випадки непорозуміння та суперечок неминучі.
Якщо не вдалося уникнути конфлікту та/або запобігти йому, оцінивши всю серйозність протиріч між опонентами, то основне завдання полягає в тому, щоб його конструктивно вирішити, зробити висновки і, наскільки можливо, навіть винести користь. 💛💙
Як саме? Ось деякі дії, які можуть допомогти вам:
📌 Спробуйте говорити в доброзичливому тоні;
📌 Часто суперечка виникає через непорозуміння. З'ясуйте, які саме претензії вашого опонента/-ки. Перепитайте, чи ви так зрозуміли одне одного;
📌 Контролюйте свої емоції. Якщо відчуваєте, що не можете вести розмову спокійно, візьміть паузу. Тим паче, якщо і ваш опонент / ваша опонентка «заведені». Ви матимете час усвідомити причину гніву, образи, невдоволення і взяти почуття під контроль, щоб продовжити вже з ясною головою;
📌 Ображають і викликають агресію не так самі розбіжності, як те, як вони висловлюються. Тому стежте за своєю мовою і не переходьте на особистості; добирайте слова;
📌 Дайте опоненту чи опонентці виговоритися, вислухайте їх уважно та спробуйте зрозуміти позицію; але попросіть наводити факти, аргументи, а не припущення, чутки і домисли;
📌 Відповідно, і ви аргументуйте свою позицію. Висловлюючи свою думку, говоріть тільки про себе та свої відчуття, не зачіпаючи почуття інших;
📌 Розберіть спірні питання послідовно, пункт за пунктом. Намагайтеся дійти компромісу, згоди, спільного розумного рішення, яке задовольнить обидві сторони;
📌 Знайдіть точки дотику, спільність поглядів, ідей та інтересів;
📌 Можна спробувати перевести все на жарт. Зробити щось, чого від вас явно не очікують. Це перемкне увагу і знизить напруження емоцій. Тільки не перестарайтеся!
❗️Насправді зіткнення інтересів та поглядів не завжди погане — як каже прислів’я, «у суперечці народжується істина». Дискутуючи конструктивно та з повагою до візаві, ми можемо дійти оптимального рішення. Крім того, конфлікт може стати відправною точкою для зростання усіх учасників і учасниць. Як мінімум, наш світогляд стане ширшим.
І, якщо ви із чимось не згодні, вас щось не влаштовує, краще обговорити це відразу. Тому що незадоволеність і невдоволення мають властивість накопичуватися, одного разу можуть прорватися назовні (і у найбільш невідповідний момент), і наслідки можуть виявитися нелегкими.
Мудрості вам, шановна громадо. Менше конфліктуйте, бережіть свої взаємини, якщо вони цінні, та дбайте про себе. ❤️
Авторка — Олена Реуцька
Немає коментарів:
Дописати коментар