Кабінет психолога Академічного ліцею №2 Української міської ради
Тут Ви знайдете відповіді на листи до Пошти довіри, цікаві посилання, інформацію для роздумів
Кабінет психолога Академічного ліцею №2 Української міської ради
Тут Ви знайдете відповіді на листи до Пошти довіри, цікаві посилання, інформацію для роздумів
четвер, 18 вересня 2025 р.
Відома українська лікарка-гінеколог для батьків підлітків
Батькам підлітків читати.
Якщо ви думаєте, що ваша "квіточка" не така, то це ви думаєте, а "квіточка" має право на власне життя, на власні почуття і безпеку.
А безпека, це не про заборону, а про розуміння, пояснення та важливу інформацію щодо тіла.
Дослідження ризикової поведінки молоді дає чіткі цифри: 1/5 частина опитаних підлітків (15-19 років) повідомляють про сексуальну активність. Щодо контрацепції дослідження говорить наступне:
47% використовують презерватив (це в країнах, це кондоми безкоштовно лежать в аптеках, в лікарнях та ліцеях)
23% дівчаток використовують КОК (при цьому їх батьки не завжди в курсі)
5% використовують методи довготривалої гормональної контрацепції (спіраль з гормонами або імплант)
10% особливо проінформованих дівчат використовують одночасно презерватив та комбіновані оральні контрацептиви (умнічки!)
15% не використовують жодного метода контрацепції...
Ризик небажаної вагітності у підлітка, яка не вкористовує контрацептивного методу при статевому житті протягом року - 85%.
Говоріть з вашими "квіточками" не лише про ЗНО, а і про презервативи, спіралі, овуляцію, вірус папіломи людини, гепатит і безпеку анального сексу.
Шпаргалка батькам школярів
Шпаргалка батькам школярів:

Ніхто не зобов’язаний знати все одразу. Помилятись — це нормально. Саме так і вчаться.

Навіть якщо ти отримаєш "три", ти залишаєшся розумним, добрим і особливим.

Запитання — це не слабкість, а ознака допитливого розуму. Краще спитати, ніж мовчати й не розуміти.

Вони теж люди. Вони можуть бути суворими, але вони хочуть, щоб ти виріс сильним і розумним.

Будь добрим сам. Але пам’ятай — ти маєш право захищати себе.

Дружба — важлива частина навчання. Будь щирим, не осуджуй інших, але й не дозволяй ображати себе.

У кожного свій шлях. І ти маєш право йти своїм темпом.

Якщо щось засмутило — розкажи. Мамі, татові, вчителю, другу. Тебе завжди зрозуміють.

Не намагайся подобатись усім. Найважливіше — бути чесним перед собою.

Де б ти не був, тебе завжди чекають вдома. З обіймами, теплом і вірою в тебе.
середа, 17 вересня 2025 р.
Підтримка щодня
Ми часто уявляємо підтримку як щось велике: серйозна розмова, розбір проблем, поїздка на море, похвала за досягнення. Але насправді найбільший вплив на дитяче самопочуття мають дрібниці — мікропідтримка.
Формування виконавчих функції у дітей

У кожної дитини є внутрішній «диригент», який допомагає керувати увагою, емоціями та діями. У психології цей механізм називають виконавчими функціями. Саме вони дозволяють нам планувати, контролювати поведінку та досягати мети.
У дітей з ООП розвиток виконавчих функцій може відбуватися повільніше, і тому важливо підтримувати малюка спеціально підібраними вправами та іграми.

1. Довільна увага – уміння зосередитися на завданні та утримувати увагу певний час, починаючи з короткотривалих вправ.
2. Робоча пам’ять – здатність запам’ятовувати та виконувати прості інструкції (наприклад, «поклади кубик на стіл, потім машинку в кошик»).
3. Когнітивна гнучкість – уміння переключатися між завданнями, змінювати стратегію, якщо щось не виходить.
4. Самоконтроль – стримування імпульсів, вміння дочекатися своєї черги, виконувати короткі (прості) інструкції.

• У ранньому віці дитина вчиться наслідувати дії дорослих, реагувати на прості правила.
• До 3–4 років з’являються перші прояви самоконтролю (може трохи почекати, виконати коротке прохання).
• У дошкільному віці активно розвивається довільна увага та пам’ять – дитина може виконати просте завдання до кінця, слухати казку, повторити слова чи рухи.
• У молодшому шкільному віці формуються більш складні функції: планування, організація дій, контроль результату.

Недостатній розвиток виконавчих функцій може проявлятися як:
• неуважність, часті помилки у завданнях;
• імпульсивна поведінка;
• труднощі у навчанні (дитина забуває інструкції, не доводить справу до кінця);
• складнощі у спілкуванні з однолітками (не чекає черги, перебиває).
• потреба у постійній підтримці дорослого.










Підтримка розвитку виконавчих функцій у дітей з ООП – це шлях до самостійності, успіху в навчанні та позитивної соціальної взаємодії. Ігри, структуровані вправи та терпляча підтримка дорослого допомагають дитині поступово навчитися контролювати себе та свої дії, поступово навчитися керувати собою, а отже – бути успішною у школі й у житті.
P.S. Це стосується всіх дітей, просто у дітей з ООП вони формуються дещо пізніше і довше, та потребують більших зусиль дорослих
Підписатися на:
Дописи (Atom)