Кабінет психолога Академічного ліцею №2 Української міської ради

Тут Ви знайдете відповіді на листи до Пошти довіри, цікаві посилання, інформацію для роздумів

пʼятниця, 20 грудня 2024 р.

Щоб дати, треба мати

 Дитячий психолог

Те, що Ти можеш дати дитині, майже завжди залежить від Твого внутрішнього ресурсу. А Твій внутрішній ресурс часто залежить від Твого ставлення до себе: чи дозволяєш Ти собі (відпочинок, сон, смачненьке, радощі від речей тощо). Іноді, бажаючи дати дитині найкраще й позбавляючи себе чогось, Ти робиш їй гірше, бо мама без ресурсу – це ніби пів мами. І тоді виникає парадокс: Ти з ніг падаєш, щоб дати дитині найкраще матеріальне, а вона не задоволена, бо їй треба Твоє сердечне й емоційне.
Поміркуй про це й подивися ніби збоку на себе. Чи не є Ти мамою без ресурсу? Якщо є, шукай варіанти для змін. Вони точно існують.
Тож просто...
©Будь

Заява щодо супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб

 Оксана Корчинська

✅Важливо !
З грудня цього року на платформі е-Ветеран можна отримати нову послугу – подати заяву щодо супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.
Які категорії громадян можуть звернутися по послугу та яку підтримку надаватимуть фахівці із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб — у розʼясненні від юристів Українського ветеранського фонду👉
Зазначимо, що наразі до роботи приступили 559 фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб у всіх регіонах країни. З наступного року кількість фахівців збільшиться.
​​🔗Заяву на отримання супроводу можна подати за посиланням: https://eveteran.gov.ua/.../zaiava-shchodo-suprovodu...
А запит до юристів фонду можна залишити за посиланням: https://hotline.veteranfund.com.ua — на спеціальній платформі.




Як працює мозок. Пам'ять

 

Центр практичної нейропсихології - Одеса

Пам’ять – основа всіх навчальних процесів. Вона дозволяє дитині зберігати та використовувати інформацію, будувати зв’язки між подіями та формувати власний життєвий досвід. Але як саме мозок організовує цей процес?

🔹 Гіпокамп – «архіваріус» пам’яті. Він відповідає за перенесення короткочасних спогадів у довготривалу пам’ять. Без його роботи дитині складно засвоювати нову інформацію.
🔹 Префронтальна кора – «організатор». Саме ця ділянка мозку допомагає структурувати спогади, обирати, що важливе, а що можна забути.
🔹 Емоційна амігдала – «забарвлення спогадів». Яскраві емоційні моменти запам’ятовуються краще, адже амігдала додає їм особливого значення.
В дитячому віці важливо правильно підтримувати розвиток пам’яті, адже це безпосередньо впливає на успіхи в навчанні, соціальних взаємодіях і формуванні навичок.

P.S. Розуміння того, як працює мозок, важливо не тільки для батьків дітей з труднощами розвитку, чи батьків, які хочуть екологічно скеровувати розвиток та навчання власної дитини. За цими самими принципами розробляється програма реабілітації після травми мозку, що особливо актуальним стає в часи війни.

Розвиток сенсомоторних навичок

 Дитячий психолог

Як прокачати три ключові навички у дитини, що відповідають за поведінку і здібності (сенсорна система, ігнорування, утримання уваги)
1 Ходьба по бордюрах.
Діти часто люблять ходити по бордюрах. Але мало хто з батьків знають, що це розвиває зоровий аналізатор. Не вірите? Спробуйте в заклеєних з боків, зверху і знизу окулярах пройтися по бордюру? Не вийшло? Хочеш-не хочеш, а доведеться напрацювати нижньо-верхній зоровий простір.
(Від редакції «Великої Ведмедиці»: можна тренуватися і вдома на «умовному» бордюрі: візьміть кольорову ізоляційну стрічку і позначте «бордюрний» маршрут на підлозі).
2 Не любить ходити по бордюру? Не біда! Є вправа для тих, хто любить малювати.
Змінюємо положення - малюємо стоячи, лежачи, на четвереньках - над собою, під собою. Головне, щоб дитина, це любила, вміла і їй це було цікаво.
3 Не вміє малювати? Кидаємо кришки від пластикових пляшок у відро.
Як тільки навчилася безпомилково влучати - змінюємо положення відра. Вправо, вліво, вище, нижче, а тепер зафіксували ноги, нехай крутиться тільки голова. Награлися?
4 Знаходимо стілець, що крутиться.
Розкручуємо дитину і випадково показуємо їй під час обертання іграшку, її завдання - її схопити. Іграшка весь час з'являється в різних місцях. Три-два-один - поїхали.
5 А тепер - слух! Кидаємо м'яч в темній кімнаті і вмикаємо світло.
Чи зможе дитина по звуку здогадатися, куди відлетів м'яч? А якщо ускладнити завдання і кинути кілька предметів, і спробувати вгадати, де що? Взяти секундомір і побити рекорд швидкості?
6 А тепер працюємо на утримання уваги за допомогою всього, що є під рукою.
Наприклад, дайте дитині футболку, але один рукав виверніть. Так просто? Так!
7 Згадаймо про здорове ігнорування і повернемося ... до бордюрів.
Дитина вміє ходити по бордюрах, кататися на самокаті, класно лазить вгору, вниз по шведській стінці - починаємо їй заважати: наприклад, кидаємо в неї м'ячиком. Її завдання - навчитися нас ігнорувати. Впоралася - відмінно!
А що далі?
Наші діти дуже розумні. Освоївши одні вправи, вони негайно потребують інших. Щоб самостійно їх вигадувати потрібно всього дві речі:
✅ розуміти принципи того, як це працює, і тоді їх можна легко впровадити в дитячу активність з мінімальними витратами для себе;
✅ враховувати інтереси дитини.
©Олег Леонкін

Розуміти, як працює мозок

 Центр практичної нейропсихології - Одеса

ПРОПРІОЦЕПЦІЯ - це здатність нашого тіла знати, де воно перебуває зараз (це ще називають СХЕМОЮ ТІЛА). І так само як ми бачимо за допомогою очей, зору, пропріоцепція допомагає нам зрозуміти, де перебуває наше тіло, завдяки рецепторам, що розміщені в м’язах і суглобах.
Наш зір стимулюють яскраві вогні та рухомі об’єкти, а пропріоцепцію стимулює тиск на рецептори по всьому тілу. Щоразу, коли ми протискуємося через вузький простір, обіймаємо когось, стрибаємо, ми отримуємо пропріоцептивну стимуляцію.
☝ Чому пропріоцепція має значення?
Наша пропріоцептивна система допомагає пройти через кімнату, не натикаючись на меблі, піднятися по шведській стінці, утримати в руках ручку або олівець. Щоб зробити хоч що-небудь, ми завжди повинні знати, де знаходиться кожна частина нашого тіла і як її перенести в потрібне місце в потрібний момент.
❗️ Пропріоцепція відіграє ВЕЛИЧЕЗНУ роль у цій справі і її розвиток просто необхідний для всіх дітей.

Як коментувати навчальні результати і не переходити межу професійної етики

 Освіторія

Буває так, що вчитель має виставити оцінки, а діти не згодні або незадоволені ними 👀
Як коментувати навчальні результати і не переходити межу професійної етики?
👉 Розповідаємо, як вчителю витримати тиск учнів: https://tinyurl.com/26vmvcac




З турботою

Нагадую, що дихальні практики при стресі варто розпочинати з видоху.