Колошкільне. В цьому матеріалі я згрупувала питання цього тижня, які найчастіше приходять від батьків та вчителів. Те, про що я ще не писала. В кінці - посилання на практичні матеріали, що можуть бути корисними. Вибачте, буде багато, хоч писала тільки практичне.


Коли ми приходимо в клас, чи починаємо урок в укритті, чи повертаємось з укриття до школи, ми «фіксуємо реальність»:






Ми можемо разом з дітьми створити ритуал – починати перший урок з того, що вони разом співають (гімн, Червону Калину, те, що вони самі обиратимуть) це згуртовує, налаштовує на спільну дію, знімає відчуття відчуження, налаштовує нашу дихальну систему, знімає напругу, дає відчуття безпеки і того, що моєму голосу (мені) «тут є місце». І активізує зони Брока, які можуть бути неактивними в стресі.
Можливо, створити в класі свій особливий жест вітання та прощання,

Вчителька\вчитель (як і батьки) точно ж може зізнатись, що самі дуже втомлені і складно відновлюються після ночі, і розуміють, як дітям може бути складно. І може розповісти, що їй допомагає. Це тільки зробить відносини щирішими. Нормалізує стан дітей і зніме зайву тривогу.








1. Завтра буде відкритий доступ до відео, яке ми створювали для Першого уроку в рамках програми «Ти ЯК». В ньому не буде роздумів про війну, не буде спонукань для рефлексій. Це мають робити ті, хто знаходяться поруч з дітьми і хто знайомий дітям та відчувається близьким та безпечним. На відео я дуже просто розповідаю дітям (1-6 клас) про різні емоції та показую 3 вправи. Дихальну, і дві ресурсні – стабілізаційні. Які можна використовувати та включати в будь-який момент. На початку уроку, класній годині, в укритті. А колеги – записували більш рефлексивне відео з практиками для учнів старшої школи. Завтра зранку буде в ефірі, і я поділюсь посиланням.
2. Ресурсна скриня – матеріали для дітей різного віку для того, щоб навчити розрізняти емоції, усвідомлювати та скеровувати. https://resursna-skrynia.nus.org.ua/resursna-skrinya/
- Книжечка – розмальовка з копінг стратегіями – добре, щоб в перші шкільні дні діти самі її розмалювали та тримали в рюкзачках https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../10_coloring_book.pdf
- Шаблон для спостережень та рефлексій з тілесної усвідомленості https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../2021/08/06_human.pdf
- «Пастка для злості» - шаблон саморобки – розмальовки для скеровування агресії https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../2021/08/11_catch.pdf
- Плакат «Я можу» - для пояснення дитині що таке «вікно толерантності» і пропозицією стратегій, як в нього повертатись - може висіти в класі https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../08/12_poster.pdf
- «Оголошення» - можуть висіти на стінах в класі - пропозиція дій, які допомагають при сумі та злості https://resursna-skrynia.nus.org.ua/.../08/04_notice.pdf
3. Дихальні картки – у вільному для завантаження доступі – картки з простими дихальними практиками, які можуть бути в класі, в укритті. Саме з них можна розпочинати урок. Чи використовувати, коли потрібно заспокоїтись . https://www.facebook.com/171923206205552/posts/5708204639244020/
4. Крокуй до укриття – пісня – руханка, яку можна дітям нагадати перед початком навчального року – там є алгоритм дій при тривозі https://www.youtube.com/watch?v=DxS_dV9T55U...
5. Картки сили – ідеї практик для стабілізації в офлайн та онлайн роботі з дітьми (картки з зображенням тварин, природних явищ, різних об'єктів із пропозицією тілесних вправ, метафор сили, ігор) їх можна використовувати, як руханки, як тілесні вправи https://www.facebook.com/171923206205552/posts/5508937402504079/
6. Карткова гра для дітей та дорослих. "Скажи мені. Сила запитань". Гра для відновлення та встановлення близькості, стабілізації, для скеровування до рефлексій. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=6351897178177167&id=100000708430176
7. Твоя сила – стабілізаційний практикум для дітей 8-14 років. З 22 практиками ресурсності, усвідомлення емоцій, самопідтримки. Можна використовувати як в індивідуальній, так і в груповій роботі. https://nus.org.ua/.../2022/05/Your_Power_praktikum_web.pdf
8. Стійкість для Стійких – 20 анімацій з тілесними стабілізаційними практиками (по 20сек) https://drive.google.com/.../1bhR1r4Td4W5IkJmSmbWY3H...
9. Гра – Приховані дари – знаходь свою силу. її можна використовувати, як стабілізаційну практику. Пропонувати картки перед контрольними роботами, коли діти тривожаться https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=7047974551902756&id=100000708430176
Я одночасно знаходжусь в кількох ролях. Я працюю з дітьми – які дуже сильні, але й дуже вразливі. Я мама – і наша донька йде до школи. І я дуже тривожусь. Я знаходжусь поруч з вчителями – і вклоняюсь їх стійкості. І теж тривожусь за те, щоб їм вистачило сил впорались із відповідальністю та навантаженням.
Складність в тому, що ми по ходу напрацьовуємо новий для всіх досвід і самі часто не встигаємо адаптовуватись та відновлюватись.
Сил нам всім. І я, і колеги зараз готові відповідати на запитання вчителів та батьків. І ми разом точно впораємося!
Картинка - я сфотографувала ілюстрацію Марії Рудик до останньої сторінки моєї книги "Першокласна книжка для майже школярів»
Немає коментарів:
Дописати коментар