Національний центр надання психологічної допомоги людям в горі
Як дитина переживає почуття скорботи, залежить і від неї самої, і від її оточення. Тому важливо знати та розуміти, як батькам, так і педагогам, вихователям, психологам, стан дитини, щоб підтримувати її, адже повернення у соціум: до школи, друзів, вчителів - це процес який рано чи пізно відбудеться.
Дитина, що переживає почуття скорботи, витрачає дуже багато енергії, тож вичерпує усі свої енергетичні ресурси. Тому надмірні навантаження можуть викликати емоційну бурю. На перших етапах буде достатньо просто відвідувати школу, без додаткових занять.
Задля того, щоб дитина впоралася з горем, варто обережно мотивувати її до повернення до школи. Надавати розуміння того, що поточні справи будуть відволікати дитину від болісних емоцій, пов’язаних з переживанням горя. А зустрічі із друзями заряджати енергією, радістю та позитивом.
Повернення до школи - повертає дитину до розкладу, який надає відчуття контролю над власним життям. Цей механізм спрацювує таким чином: повертає відчуття безпеки та розуміння, що світ не такий вже й непередбачуваний.
Слід враховувати, що в школі шумно, тому коли дитина буде хотіти усамітнення та тиші, треба з повагою віднестися до її бажаннь.
Нові знання не замінять процес горювання та думки пов’язані із ним, проте відволічуть дитину, яка весь свій час витрачає на роздуми по втрату. Слід враховувати, що навчання може даватися нелегко, адже мозок ще перезавантажений і поки що не може працювати так само як і до втрати.
Слід враховувати, що однолітки не стикались з втратою і можуть поводитись некоректно. Хтось буде ставити забагато питань, хтось намагатись розвеселити та відволікти. Стоп-фрази мають донести вчителі та психологи до колективу, в якому буде знаходитись дитина.
Немає коментарів:
Дописати коментар