Як правильно сваритися?
Багато хто вважає, що
кращий спосіб підтримувати хороші відносини - це ніколи не сваритися. Але це
спірна позиція. Якщо постійно погоджуватися з чужою думкою і пригнічувати свою,
рано чи пізно це призведе або до нервового зриву, або до нервового виснаження.
Це поширений сценарій.
Набагато краще не
роздувати конфлікт до розмірів "слона" і не лаятися по-дрібному, коли
можна безболісно погасити конфлікт, не погіршуючи ситуацію і не доводячи справу
до крайності. Тож якщо а) сварок не уникнути, б) псувати відносини ви не
хочете, в такій ситуації кращий вихід - навчитися сваритися правильно.
Щоб обговорити
претензії і не посваритися, важливо робити це вчасно. Люди забувають деталі
подій, емоції вщухають, а тут приходить інша людина і починає пригадувати те,
що було півроку тому.
Це важливо - говорити
відразу, на наступний день або через кілька днів, але не через місяці або роки.
Інакше можна ніколи не вирішити проблему і потонути у взаємних образах: кожен
буде згадувати старі події, а подій з кожним днем стає все більше.
У полоні емоцій ми
рідко усвідомлюємо, що нас дратує не особистість партнера, а його вчинки. Під
час сварки обговорюйте тільки дії опонента, які вивели вас із себе. Перейшовши
на особистості, ви покажете, що у вас не залишилося розумних аргументів.
Акцент треба робити на
виразних аргументах, а не образах, а якщо від образливих слів піти не вдалося,
зосередьтеся на способах присоромити і вилаяти, без реплік «нижче поясу».
Слова, кинуті в пориві емоцій, сильніше інших застряють в підсвідомості. Як ви
після примирення будете пояснювати, що він - не боягуз або вона - не товстуха?
«Ніколи», «завжди»,
«зобов'язаний», «повинен» - неповний список стоп-слів під час сварки. Якщо ви
їх вимовляєте, швидше за все, вважаєте свої висловлювання абсолютною істиною,
не звертаючи уваги на аргументи іншої сторони. А конфлікт можна вирішити тільки
вдвох.
Це найважливіша і
найскладніша умова. Людям властиво оцінювати оточуючих за власною шкалою. Але
всі ми різні, у нас різні характери, виховання, освіта, професійний і життєвий
досвід. І часто якісь речі, які нам здаються дратівливими або неправильними, з
боку іншої людини можуть бути в порядку речей.
Доводьте сварку до
логічного завершення: визнайте неправоту, погодьтеся на компроміс, обговоріть
висновки. Обійміть близьку людини і скажіть, що вам дуже не хотілося сваритися.
·
«Ми посварилися - це мене турбує».
·
«Мене спантеличили твої слова, тому хочу
дізнатися і зрозуміти, що тобі не подобається або не підходить».
·
«Якщо ти не проти, то я обґрунтую свою
позицію, а потім уважно вислухаю твою думку. Спробуймо знайти
компроміс».
·
Відкрита посмішка і побажання «хорошого
дня» вранці.
·
Увага-сюрприз: дві заварені чашки кави
(чаю) - для себе і для колеги, а шоколадна цукерка поліпшить настрій.
·
Словосполучення «Давай миритись».
Немає коментарів:
Дописати коментар