вівторок, 2 квітня 2024 р.

Розслабленість м'язів

 

В сучасних реаліях, наповнених стресом та непередбачуваністю, вміння керувати емоціями та знати, як покращити свій стан, стає критично важливим.
Знімання напруги через розслаблення м’язів – це один із спосіб подолати стрес. Це досягається шляхом поперемінного напруження і розслаблення різних груп м’язів тіла.
Підказки для практики:
Обличчя: просимо уявити собі момент, коли намагаєтеся прочитати незрозумілий напис, та помітно зіщурити лоб. Потім зробіть глибокий вдих і відпустіть напругу з обличчя. Повторіть це тричі.
Щелепа: стисніть зуби разом, немовби ви переживаєте холод, а потім м’яко розслабте щелепи. Повторіть це тричі.
Легкість рук: витягніть руки перед собою, підніміть їх вгору наче хочете доторкнутися до неба, а потім плавно опустіть руки, відчувши, як напруга зникає. Повторіть це тричі.
Розслаблені кисті: уявіть, що ви міцно стискнули апельсин рукою, а потім відпустіть його та розслабте кисть. Повторіть це тричі для кожної руки.
Живіт: ляжте на спину на мить максимально напружить м’язи живота, а потім повільно розслабте їх. Повторіть це тричі, а потім спробуйте цю вправу стоячи.
Ноги: уявіть, що ви глибоко втискаєте пальці ніг у підлогу, наче вони утопають у піску, а потім відпустіть та розслабте кожен палець. Повторіть це тричі.
Під час виконання цих вправ, нагадайте дитині спостерігати за власним тілом і відчувати, як воно розслабляється з кожним рухом. Мета цих вправ - досягти повного розслаблення м’язів і зняти напругу.
Виконуйте вправи разом. Зниження рівня напруги й релаксація батьків позитивно впливають на дитину.

Про вміння просити вибачення

 Голоси дітей 

⚡ Через війну і стрес ми часто можемо наговорити зайвого близьким людям. Суб’єктивна думка, критика, «правда в очі» можуть легко зруйнувати стосунки та викликати потребу просити вибачення. Однак інколи важко не тільки знайти слова для вибачення, але й навчитися з легкістю відпускати болісні ситуації.
«Уявімо: є незавершена подія, яка постійно крутиться в голові, і людина в цей час відчуває невиражені емоції (наприклад, тривогу). Цей стан рано чи пізно може перерости в почуття провини, якщо завчасно його не пропрацювати», — пояснює Інна Князєва, психологиня «Голосів дітей» у матеріалі для LIGA.Life.
Як правильно говорити після образи, щоб відпустити ситуацію, читайте в повному матеріалі тут 👉 bit.ly/3TTdkaD






Розмова з дитиною, що переживає стрес

 

🤓 Про емоції. Як допомогти дітям 🤓
Усі емоції, які відчуваєте ви, можуть також переживати і ваші діти. Незалежно від віку вони відчувають, що в їхньому оточенні відбуваються зміни.
👶 Втрату безпеки та повсякденного режиму важливо замінити новими звичками та ритуалами. ДЛЯ НЕМОВЛЯТИ це може бути колискова пісня, яку ви будете неодноразово співати йому в ситуаціях, коли ви з ним і можете на деякий час зосередитися на ньому.
👧 СТАРШОМУ малюкові можете розповісти казку і придумати декілька ігор, в які можна пограти разом з ним, навіть якщо у вас немає іграшок; наприклад, ритмічно плескати по різних частинах тіла, плескати одне одному в долоні і т. д. За допомогою нескладних повторюваних ритуалів на зразок казки перед сном, молитви перед їжею чи спільної гри в той час, коли ви можете принаймні кілька хвилин зосередитись на своїй дитині, ви можете їй допомогти отримати хоча б якусь впевненість і відчуття безпеки.
👦 ДОШКІЛЬНЯТА набагато глибше сприймають навколишню ситуацію, тому їм необхідно пояснити все, що відбувається. Намагайтеся хоча б через день знаходити час, щоб відповідати на запитання дитини.
👩‍🦰 Деяким дітям (від дошкільного віку) важливо знати, що у вас є план для різноманітних кризових ситуацій. Ви можете заспокоїти дитину, коли своїми планами поділитеся з нею. Дитина, яку заспокоює наявність планів на випадок непередбачених обставин, зазвичай сама розпитує про різні кризові сценарії (вона може ставити запитання на зразок: «А що, якщо ..?»).
🧑‍🦰Для інших дітей, навпаки, плани на випадок непередбачених обставин можуть бути неприємними/викликати тривогу. Тому, щоб підготуватися до кризових ситуацій, таким дітям давайте лише вказівки, які необхідні для їхнього виживання, і не переобтяжуйте їх детальними кризовими планами.



понеділок, 1 квітня 2024 р.

Мотиваційна листівка


 

Самодопомога

 CETA Україна

Корисна вправа для зменшення стресу та тривоги ✨










Завдання та ігри для дітей з діслексією

 Центр практичної нейропсихології - Одеса

Крім фахівців, включаючи нейропсихолога, успішна корекція дислексії безпосередньо залежить від залучення до процесу батьків.
Один із видів «домашньої роботи» – вправи та ігри, квести, ребуси, настільні ігри. Усі вони мають бути спрямовані на те, щоби розвинути дефіцитарні функції дитини.
Якими можуть бути додаткові заняття?
🔹 Ігри з літерами
▪ Малювання букв. Почніть з тактильної вправи: попросіть дитину заплющити очі і в цей час повільно, але чітко виведіть на її долоні букву. Попросіть по обрисах назвати букву. Починайте з простих літер (О, Х, С, Г) та переходьте до більш складних (Е, Б, К, Ф).
▪ Викреслювання. Надрукуйте на великому аркуші літери алфавіту та дайте його дитині. Попросіть його закреслювати кожну літеру, яку ви вимовляєте.
🔹 Ігри із словами
▪ Слова, що розсипалися. Заздалегідь підготуйте та роздрукуйте на папері знайомі дитині слова. Розріжте кожне слово на склади, перемішайте картки-склади між собою, а потім попросіть дитину скласти слово, що «розсипалося». Наприклад, з «КА-СО-РО» має вийти цікава «СО-РО-КА», а з «ЛІТ-МО-СА» – залізний «СА-МО-ЛІТ».
▪ Гра в слова. На прогулянці завжди розмовляйте з дитиною. Називайте по черзі всі предмети, що зустрічаються на дорозі. Вдома попросіть дитину викласти з літерних кубиків слова, які зустрілися на вашому шляху (для старшого віку – написати в зошиті). "Знайомтеся" з новими словами регулярно, проте не навантажуйте його новою складною лексикою.
▪ М'яч та склади. Візьміть маленький гумовий м'ячик (бажано рельєфний). Просіть дитину читати надруковані слова по складах і одночасно стискати м'ячик у руках. Зверніть увагу, щоб він стискав іграшку всіма пальцями, у тому числі безіменним та мізинцем.
🔹 Вправи з текстом
▪ Читання з половин. Підготуйте якийсь нескладний текст. Потім закрийте нижню половину друкованого рядка лінійкою та попросіть дитину прочитати текст із закритою нижньою половиною. Повторіть те саме із закритою верхньою половиною. Якщо дитині важко, приховайте лише ⅔ рядки.
🔹 Рифмування
Починати можна з простого «рак-мак» і поступово переходити до складніших слів і рим. Гарна ідея – завести спеціальний зошит, куди дитина виписуватиме пари слів.
🔹 Скоромовки
Роздрукуйте на аркуші кілька простих скоромовок. Постійно повторюйте їх із дитиною. Згодом можна попросити збільшувати темп читання, а також читати тихо – голосно (Їла Марина малину, Перекип’яти суп, Всім подобається це куце цуценя).
🔹 Фізичні вправи
Важливо приділяти достатньо уваги фізичним активностям, де задіяні обидві руки та/або ноги одночасно. Будуть доречні спроби навчитися їздити на велосипеді, кататися на ковзанах/роликах, ігри з м'ячем, стрибки на скакалці. Навіть у побуті можна придумати щось корисно-ужиткове та ефективне: наприклад, миття посуду, миття рук, комкання паперу будуть запускати процеси в лівій та правій півкулі одночасно.
▪ Рухові диктанти – ще одна важлива складова домашньої роботи батьків зі своїми дітьми. Починати можна з дуже простих завдань: «Стань за стілець, Стань між столом і диваном, Залізь на крісло», і з часом ускладнювати їх.
🔹 Завдання на увагу
▪ Пазли, мозаїка, конструктори з великою кількістю деталей, вироби своїми руками, ліплення, нитяна графіка – всі ці активності покликані підвищити посидючість дитини, а також натренувати увагу та терпіння до дрібної монотонної роботи.
Конструювання, завжди давайте дитині свободу для її фантазії, проте потім обов'язково просіть виконати завдання згідно з інструкцією, що додається, або зібрати приклад з неї. Таким чином, дитина вчитиметься «читати» задані правила і слідувати їм, а також прокачувати свою креативність.
ВАЖЛИВО❗
- Створіть сприятливу атмосферу для занять. Жодних докорів чи цокань при систематичних помилках. Тільки терпіння та працьовитість.
- Маленька перемога створює великий успіх. Хваліть дитину, завжди намагайтеся знайти і звернути увагу на те, що їй щось вдається.
- Не перевіряйте швидкість читання та не влаштовуйте складних диктантів. Відмовтеся від строгих перевірочних робіт у будь-якому вигляді.
- Якщо ви бачите, що дитині простіше займатись на гаджетах, не відмовляйтеся від сучасних технологій. Знайдіть навчальні ігри та вікторини в Інтернеті, а також завантажуйте тематичні програми.
- Регулярність – один з основних чинників успішної домашньої корекції. Краще займати щодня по 15 хвилин, ніж один раз на тиждень.

Педагогам початкової школи

 UNICEF Ukraine 

Руханка для молодших школярів від дитячої психологині Світлани Ройз
👩‍🏫 Що ви пропонуєте молодшим школярам, якщо відчуваєте певну напругу у дітей під час уроку?
Молодші діти швидше можуть показати прояви стресу чи зміни їх настрою під час пояснення уроку, адже вони можуть бути менш адаптованими до нашого сьогодення, але дуже чутливими і це — природньо.
🙌 Для онлайн-курсу з мінної безпеки дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз підготувала особливу руханку, яка допоможе діткам зняти напругу та налаштуватись на колективну роботу.