Емоція, факт, потреба, прохання: формула відкритого діалогу
Уявіть, що наша комунікація — це міст між двома берегами. Щоразу, коли ми неправильно добираємо слова, не враховуємо свої потреби чи почуття іншого, міст слабшає. Але якщо будувати його з розумінням і емпатією, стосунки стають міцними та надійними.
Один із таких "будівельних інструментів" — це модель "Емоція, факт, потреба, прохання", що базується на методі ненасильницької комунікації (ННК). Цей підхід допомагає уникати конфліктів і відкривати новий рівень порозуміння.
Основні складові моделі:

Почніть з того, щоб описати свої почуття. Це допомагає уникнути звинувачень і створює простір для відкритого діалогу.

Додайте конкретну інформацію про те, що сталося, без перебільшень або узагальнень.

Поясніть, чому це для вас важливо, і яку потребу хочете задовольнити.

Сформулюйте чітке та зрозуміле прохання до іншої сторони, щоб вирішити ситуацію або отримати підтримку.


→ "Я відчуваю сум, коли ти не відповідаєш на мої питання, тому що для мене важливо відчувати, що мене чують. Чи можеш ти приділяти кілька хвилин для відповіді, коли я звертаюся до тебе?"

→ "Я відчуваю роздратування, коли ти приходиш пізніше, ніж обіцяєш, тому що для мене важливо поважати домовленості. Чи можеш повідомляти мене заздалегідь, якщо не встигаєш?"







Емоція: Що ви відчуваєте?
Факт: Що сталося конкретно?
Потреба: Чому це важливо для вас?
Прохання: Що людина для вас може зробити?


Для закріплення результату ефективно використовувати формулу Я-повідомлення: “Я відчуваю", "Для мене важливо", "Мені цінно"... (приклади я-повідомлень залишу у коментарі до допису)

Немає коментарів:
Дописати коментар