Центр практичної нейропсихології - Одеса
Усі ми знаємо, що головним джерелом виховання дитини є СІМ'Я. Значення сім'ї у вихованні визначено тим, що в сім'ї дитина перебуває протягом значної частини свого життя.
Пізнавальна активність не є вродженою. Вона формується протягом усього свідомого життя людини. Сім'я слугує першою сходинкою, від якої залежить, чи перейде потенційна можливість у реальну дійсність. Рівень розвитку пізнавальної активності визначається індивідуально-психологічними особливостями та умовами виховання. Важливим джерелом пізнавальної активності дошкільника є досвід його творчої діяльності, що базується на системі знань і вмінь.
Організація пізнавальної діяльності має спиратися на вже розвинуті потреби, насамперед на потреби дитини у спілкуванні з дорослими, у схваленні її дій, вчинків, міркувань, думок. Необхідно пам'ятати, оптимальною є така організація діяльності дитини, під час якої вона може розв'язувати поставлене завдання різними способами, кожний з яких є правильним і заслуговує на високу оцінку. За таких умов дитина зможе сама обрати спосіб розв'язання та оцінити зроблене як вдале чи ні.
Основні принципи побудови спілкування з дітьми.
- Допитливі діти ростуть у допитливих батьків. Відкривайте світ разом із вашою дитиною.
- Говоріть із дитиною - міркуйте вголос і обґрунтовуйте свої судження.
- Ставте дитині якомога частіше запитання «Як ти думаєш?».
- Завжди уважно вислуховуйте міркування дитини і ніколи не смійтеся над ними.
- За можливості подорожуйте з дитиною.
- Запрошуйте в дім цікавих людей, під час спілкування з ними не відправляйте дитину «пограти в сусідній кімнаті».
- Ходіть із дитиною в музеї.
- Проводьте спільні спостереження і досліди.
- Емоційно підтримуйте дослідницьку діяльність дитини. Заохочуйте її ініціативу і самостійність. Створюйте умови для реалізації її творчих задумів.
- Зробіть свої захоплення предметом для спілкування з дитиною.
Немає коментарів:
Дописати коментар