четвер, 13 червня 2024 р.

Який я друг для себе?

 Психологія здоров’я Health Psychology

Часто потрапивши в ті чи інші складні обставини, або коли ми помиляємося, відчуваємо різні почуття, емоції, то починаємо себе соромити, звинувачувати замість того, щоб підтримати. Ми не знаємо, як це можна зробити інакше по відношенню до себе.
У цей момент важливо запитати себе: «Який я друг для себе?».
Згадайте, коли вашому другові було тяжко.
▪️Як ви йому допомагали?
▪️Яким тоном ви говорили?
▪️Як відчувало себе тіло, яка була поза, міміка, з якими намірами ви зверталися до нього?
Можливо, ваш голос ставав м'яким, були озвучені підбадьорливі слова, можливо, ви обіймали його, гладили по голові, цілували в лоба, тримали за руку або клали руку дружньо на плече. А може, ви просто сиділи поруч і мовчали, даючи зрозуміти, що ви поруч. Що ви робили для свого друга?
А тепер переведіть фокус уваги на себе:
✔️Як ви ставитеся до себе в момент страждання, коли у вас є труднощі?
Відстежте дві гілки: допомога та підтримка другові, та теж саме по відношенню до себе. Можна виписати на папірець або у нотатках на телефоні два стовпчики. Лівий - які дії я роблю по відношенню до свого друга, які слова говорю. Правий - як відношусь до себе. І порівняйте. Наочно простежуватиметься різниця, а можливо, десь будуть збіги.
Чи ви помітили якісь відмінності в тому, як ви реагуєте на складнощі у бік друзів і як у бік себе?
Наступного разу, коли ви помітите, що стаєте самокритичним через певну думку чи почуття, яке ви відчуваєте, запитайте себе:
✔️«Щоб я зараз сказав би другові?»
✔️«Яким я зараз міг би бути другом по відношенню до себе?»
Нехай цей список із лівого стовпця буде вашим помічником. Можливо для початку ви будете його переглядати, не полінуйтеся. А потім багато слів і дій підтримки спливатимуть у вас автоматично. Будьте здорові, та не забувайте про самопіклування.


Немає коментарів:

Дописати коментар