четвер, 25 серпня 2022 р.

Батькам: Мультфільми потрібні скоріше нам, а не нашим дітям:)

 Лада Ендресен - Психолог для мам

Мультфільми потрібні скоріше нам, а не нашим дітям:). Адже часом я не знаю, хто більше чекає на їх священний перегляд - я чи моя п'ятирічка. Особливо у 2022 році. Тож, давайте розбиратися, як, коли і скільки маленьким оченяткам можна таращитися в екран:).
1. Згідно норм Всесвітньої організації охорони здоров’я, дітям віком від 2 до 7 років рекомендується проводити перед екраном (мультфільми або відеоігри) не більше однієї години на день. Звісно, нам варто прислуховуватися до ВООЗ. Однак, здогадуюся, що навіть співробітники організації, у яких є діти дошкільного віку, навряд чи завжди дотримуються цієї рекомендації. Тому, якщо так трапилося, що Ви заснули, Вам конче потрібно здати проект до дедлайна або зненацька завітали гості без дітей, не хвилюйтеся: 3-4 години мультфільмів один раз на тиждень не вплинуть на психічний розвиток Вашої дитини. Просто компенсуйте цей час спільною грою наступного дня.
2. YouTube і їжа - не найкращі друзі. Снеки заважають дитині відчути момент, коли вона вже наїлася, і можуть призводити до розладів харчової поведінки пізніше. Тому пропонуємо вечерю або до, або після мультиків.
3. Межі. Озвучуємо дитині конкретний час зрозумілий для неї: “Ми дивимося мультики після заходу сонечка/вечірнього купання” тощо). Також визначаємося з місцем: ТВ екран, стаціонарний комп’ютер або планшет. Тут головне віддаленість від екрану: 2,5-3 м від ТВ та 30-40 см від планшета або ноутбука (екран телефону занадто малий і не рекомендований офтальмологами). Чим молодша дитина, тим важливіше обирати мультфільми з повільним відеорядом, плавною мовою та паузами для осмислення побаченого.
4. Перегляд мультфільмів відбувається після того, як дитина поспілкувалася з членами сім’ї та пограла.
5. Дитячі психологи досить прискіпливо ставляться до думки про “надивився мультиків, от і б’ється”. Бо ж першочерговий канал знань дитини про світ - це сім’я. Більш того, негативні персонажі корисні дітлахам, адже допомагають їм відрізнити добро від зла і відображають реальний, а не рафінований світ.
6. Обговорюємо гострі та спірні вчинки героїв, особливо, якщо ми помітили емоційну реакцію дитини під час перегляду мультфільму. Звертаємо її увагу на непокаране зло (відсутнє пояснення про добре і погане), висміювання сімейних цінностей та дружби, сором (інколи замість підтримки і спільного пошуку вирішення проблеми персонажі знецінюють та присоромлюють одне одного: “Ай-яй-яй, що ж ти наробив!”, “Оце невдаха! Я ж попереджала, що в тебе не вийде!”). Ми можемо заохочувати дитину до діалогу наступними питаннями: “Як ти думаєш, чому він так вчинив?”, “Що він/інші при цьому відчував/відчували?”, “ А як би ти вчинив на його місці?” тощо.
7. І наостанок. Будь які зміни у житті дитини варто робити поступово, аби не викликати супротив. Якщо ми вирішили скоротити тривалість перегляду мультфільмів, віднімаємо по 5-10 хвилин щоденно. Якщо час вимикати мультики, попереджаємо за 2-3 хвилини.
Ми готуємо для наших непосидюх смачну вівсянку і обираємо приємний на дотик одяг. Так само і з мультфільмами.

Тримаймося!:)

Немає коментарів:

Дописати коментар