середу, 31 серпня 2022 р.

Батькам про особливості роботи мозку підлітка

 Центр здоров'я та розвитку "Коло сім'ї"

🗓 22 серпня ми відзначаємо Всесвітній день мозку, який було засновано ще у 2014 році Всесвітньою федерацією неврології для підвищення обізнаності громадськості про важливість здоров’я мозку.
🧠 «Наш мозок – наше майбутнє» – так звучить цьогорічне гасло до Дня мозку. Ми ж хочемо продовжити: наше майбутнє - це наші діти. Наші підлітки. Саме у їхньому мозку відбуваються найдивовижніші зміни за час людського життя - “повне переформатування”.
❗ Знаючи, що відбувається у мозку підлітка, ми можемо допомогти йому впоратися з труднощами перехідного віку і вийти з нього з новими надбаннями й дорослим ставленням до життя.
📎Зростаюча потреба у стосунках, тяга до новизни, інновацій, бажання перевіряти свої можливості та експериментувати, емоційні "качелі" тощо - це результат важливих процесів у підлітковому мозку, які готують людину до зустрічі з дорослим життям.
📣 Сучасна наука говорить, зокрема, про два фундаментальні процеси у мозку підлітка:
✅ “Обрізка”, або ПРУНИНГ, надлишкових нейронних зв'язків, про який ми уже розповідали у наших публікаціях.
✅ МІЄЛІНІЗАЦІЯ - наймасштабніше розростання нових зв’язків між нейронами у корі головного мозку. Це відбувається завдяки формуванню так званої мієлінової оболонки, яка покриває мембрани взаємопов'язаних нейронів. Ця оболонка робить нейронний ланцюг у 100 разів швидшим, у 3000 разів ефективнішим та скоординованішим😮 Це вражаючі цифри!
Результат цього процесу - набагато ефективніша та спеціалізованіша обробка інформації 💪 Іншого такого періоду в житті людини немає.
☝️ Мозок підлітка пластичний і готовий дієво адаптуватися до нових технологій у світі, який постійно змінюється. Ця пластичність означає, що ніколи не пізно залучати дітей до навчання. Активності поза школою, фізичні вправи, хобі приносять неабияку користь мозку.
Як наслідок мієлінізації,
🌱судження й оцінки підлітка базуються уже не на дрібних деталях, а на баченні цілої картини;
🌱підліток вчиться володіти емоціями;
🌱 усвідомлює свою самостійність;
🌱 з'являється абстрактне, творче мислення про життя, його значення і світ загалом;
🌱 розвивається самопізнання;
🌱 і вперше з'являється феномен “знання про знання” - суто людська здатність роздумувати про те, що ми думаємо і відчуваємо, чому ми робимо те, що робимо, і як могли б зробити це по-іншому.
🎯 Як сприяти цьому процесу?
Активізуйте
💚 взаєморозуміння,
💚 співпереживання,
💚 взаємоповагу,
💚 спільні розмови та обговорення,
а отже, подаруйте своїй дитині досвід самопізнання через міжособистісну взаємодію.
Батькам варто сприймати можливості підліткового мозку і свідомості як цінний актив 💛, тож підтримаймо наших підлітків і будьмо поруч!

Немає коментарів:

Дописати коментар