середу, 14 квітня 2021 р.

 6 ПІДКАЗОК ЯК ВІДНОВИТИ ПСИХОЛОГІЧНИЙ РЕСУРС ДИТИНИ У ДОМАШНІХ УМОВАХ


Психологічно комфортне на 100 % життя для кожної людини це міф. На жаль. Всі ми знаємо, що протягом життя, взаємодії з оточенням, можуть виникати різні ситуації, які можуть спричинити психологічну травматизацію.

 

У дорослому віці нам легше витримувати подібні ситуації, а от дітям складніше.

 

Великою мірою ступінь впливовості травматичної ситуації на психічних розвиток дитини залежить від наявного внутрішнього ресурсу, який допомагає не «розсипатись», «зберегти» ще не до кінця сформовану особистість. Чим більше ресурсу, тим легше, з найменшими втратами дитина впорається із психотравмуючою ситуацією.

 

Як дитячий психолог, з досвіду, можу сказати, що інколи батьки самі, у домашніх умовах можуть забезпечити дитині психологічний ресурс або відновлення його після травмуючих подій! Ловіть 6 підказок.

 


Похвала. Під час травматизації самооцінка дитини може знижуватись. Описова похвала дозволить підтримати її на нормальному рівні. Знаходьте ситуації, за які дитину реально можна похвалити, описуйте їх, звертайте увагу малечі на речі чи дії, які в неї гарно виходять.

 

Стабільність. Батьки можуть забезпечити дитині стабільне середовище. Варто організувати простір довкола дитини так, щоб він був звичним, малечі легко було б у ньому орієнтуватись. Цьому сприяє дотримання сімейних традицій (вечеря разом, казка перед сном, настільні ігри).

 

Передбачуваність. Дитина повинна знати що буде зараз, через годину, завтра. Перед тим, як йти кудись (чи ви готуєтесь до зустрічі гостей), попередьте малечу, розкажіть «хто», «куди», «навіщо».

 

Чуттєвість. Говоріть більше про почуття дитини і розказуйте про свої. Не блокуйте прояв так званих «негативних» (злість, гнів, страх і т. д.) Таким чином ви розвиваєте емоційну сферу дитини і допомагаєте проявитись почуттям, які за певної причини залишились не проявленими. У цьому мені дуже допомагає книга Ґжеґожа Касдепке «Велика книга почуттів». Рекомендую!

 

Сумісна творчість. Пригадайте який вид творчості вашій дитині подобається найбільше – ліплення, малювання, аплікації чи можливо щось більш вишукане – створення прикрас чи вишивання? І займіться цим з малечею. При цьому не критикуйте і намагайтесь не оцінювати результат творчої діяльності. Улюблений вид діяльності розслабляє і заспокоює. А коли поряд ще й рідна людина – взагалі має великий терапевтичний ефект.

 

Мінімум новинок. Певний період часу, по можливості, не відвідуйте нових місць та не займайтесь новими видами діяльності. Для пізнання нового витрачається велика кількість енергій, а для дитини під час травми потрібно її якщо не накопичувати, то хоча б зберігати.

 

Автор: Дитячий практичний психолог, Луньова Анна

Джерело

Немає коментарів:

Дописати коментар