вівторок, 27 квітня 2021 р.

Конфліктологія

 😎 Як правильно сваритися?😎 

 

Багато хто вважає, що кращий спосіб підтримувати хороші відносини - це ніколи не сваритися. Але це спірна позиція. Якщо постійно погоджуватися з чужою думкою і пригнічувати свою, рано чи пізно це призведе або до нервового зриву, або до нервового виснаження. Це поширений сценарій.

Набагато краще не роздувати конфлікт до розмірів "слона" і не лаятися по-дрібному, коли можна безболісно погасити конфлікт, не погіршуючи ситуацію і не доводячи справу до крайності. Тож якщо а) сварок не уникнути, б) псувати відносини ви не хочете, в такій ситуації кращий вихід - навчитися сваритися правильно.

 

«ТУТ І ЗАРАЗ»

Щоб обговорити претензії і не посваритися, важливо робити це вчасно. Люди забувають деталі подій, емоції вщухають, а тут приходить інша людина і починає пригадувати те, що було півроку тому.

Це важливо - говорити відразу, на наступний день або через кілька днів, але не через місяці або роки. Інакше можна ніколи не вирішити проблему і потонути у взаємних образах: кожен буде згадувати старі події, а подій з кожним днем стає все більше.

ЗАСУДЖУЙТЕ ВЧИНОК, А НЕ ЛЮДИНУ

У полоні емоцій ми рідко усвідомлюємо, що нас дратує не особистість партнера, а його вчинки. Під час сварки обговорюйте тільки дії опонента, які вивели вас із себе. Перейшовши на особистості, ви покажете, що у вас не залишилося розумних аргументів.

АРГУМЕНТУЙТЕ

Акцент треба робити на виразних аргументах, а не образах, а якщо від образливих слів піти не вдалося, зосередьтеся на способах присоромити і вилаяти, без реплік «нижче поясу». Слова, кинуті в пориві емоцій, сильніше інших застряють в підсвідомості. Як ви після примирення будете пояснювати, що він - не боягуз або вона - не товстуха?

УНИКАЙТЕ КРАЙНОЩІВ У ВИСЛОВЛЮВАННЯХ

«Ніколи», «завжди», «зобов'язаний», «повинен» - неповний список стоп-слів під час сварки. Якщо ви їх вимовляєте, швидше за все, вважаєте свої висловлювання абсолютною істиною, не звертаючи уваги на аргументи іншої сторони. А конфлікт можна вирішити тільки вдвох.

НЕ СУДІТЬ ВСІХ ПО СОБІ

Це найважливіша і найскладніша умова. Людям властиво оцінювати оточуючих за власною шкалою. Але всі ми різні, у нас різні характери, виховання, освіта, професійний і життєвий досвід. І часто якісь речі, які нам здаються дратівливими або неправильними, з боку іншої людини можуть бути в порядку речей.

ЗАВЕРШУЙТЕ КОНФЛІКТ

Доводьте сварку до логічного завершення: визнайте неправоту, погодьтеся на компроміс, обговоріть висновки. Обійміть близьку людини і скажіть, що вам дуже не хотілося сваритися.

 

👉 Укласти перемир'я з колегою чи партнером після конфлікту можуть допомогти наступні фрази і дії:

- «Ми посварилися - це мене турбує».

- «Мене спантеличили твої слова, тому хочу дізнатися і зрозуміти, що тобі не подобається або не підходить».

- «Якщо ти не проти, то я обґрунтую свою позицію, а потім уважно вислухаю твою думку. Спробуймо знайти компроміс».

- Відкрита посмішка і побажання «хорошого дня» вранці.

- Увага-сюрприз: дві заварені чашки кави (чаю) - для себе і для колеги, а шоколадна цукерка поліпшить настрій.

- Словосполучення «Давай миритись».



Джерело

Немає коментарів:

Опублікувати коментар