Як прокачати три ключові навички у дитини, що відповідають за поведінку і здібності
(сенсорна система, ігнорування, утримання уваги)
1 Ходьба по бордюрах.
Діти часто люблять ходити по бордюрах. Але мало хто з
батьків знають, що це розвиває зоровий аналізатор. Не вірите? Спробуйте в
заклеєних з боків, зверху і знизу окулярах пройтися по бордюру? Не вийшло?
Хочеш-не хочеш, а доведеться напрацювати нижньо-верхній зоровий простір.
(Від редакції «Великої Ведмедиці»: можна тренуватися і
вдома на «умовному» бордюрі: візьміть кольорову ізоляційну стрічку і позначте
«бордюрний» маршрут на підлозі).
2 Не любить ходити по бордюру? Не біда!
Є вправа для тих, хто любить малювати.
Змінюємо положення - малюємо стоячи, лежачи, на
четвереньках - над собою, під собою. Головне, щоб дитина, це любила, вміла і їй
це було цікаво.
3 Не вміє малювати? Кидаємо кришки від
пластикових пляшок у відро.
Як тільки навчилася безпомилково влучати - змінюємо
положення відра. Вправо, вліво, вище, нижче, а тепер зафіксували ноги, нехай
крутиться тільки голова. Награлися?
4 Знаходимо стілець, що крутиться.
Розкручуємо дитину і випадково показуємо їй під час обертання
іграшку, її завдання - її схопити. Іграшка весь час з'являється в різних
місцях. Три-два-один - поїхали.
5 А тепер - слух! Кидаємо м'яч в темній
кімнаті і вмикаємо світло.
Чи зможе дитина по звуку здогадатися, куди відлетів м'яч?
А якщо ускладнити завдання і кинути кілька предметів, і спробувати вгадати, де
що? Взяти секундомір і побити рекорд швидкості?
6 А тепер працюємо на утримання уваги за
допомогою всього, що є під рукою.
Наприклад, дайте дитині футболку, але один рукав
виверніть. Так просто? Так!
7 Згадаймо про здорове ігнорування і
повернемося ... до бордюрів.
Дитина вміє ходити по бордюрах, кататися на самокаті,
класно лазить вгору, вниз по шведській стінці - починаємо їй заважати:
наприклад, кидаємо в неї м'ячиком. Її завдання - навчитися нас ігнорувати.
Впоралася - відмінно!
А що далі?
Наші діти дуже розумні. Освоївши одні вправи, вони
негайно потребують інших. Щоб самостійно їх вигадувати потрібно всього дві
речі:
✅ розуміти принципи того, як це працює, і
тоді їх можна легко впровадити в дитячу активність з мінімальними витратами для
себе;
✅ враховувати інтереси дитини.
Олег Леонкін,
дитячий реабілітолог, батько 5 дітей
з Большая Медведица
Немає коментарів:
Дописати коментар