суботу, 30 липня 2022 р.

Українська психологиня Світлана Ройз про наш стан зараз

 Світлана Ройз 

🌲 Травма та хронічний стрес - поглиблюють поляризоване сприйняття реальності - тому саме зараз я тримаю в фокусі: "у нас єдиний ворог!" Поляризація, яку я припускаю для себе - вороги і ми. І питаю себе. Кому вигідна штучна поляризація- розділення всередині "нас".
🌲 Емпатична втома і вторинна травматизація - ми дуже вразливі, бо ми емпатична нація. Коли ми чуємо, бачимо кадри, пов'язані із тортурами, близькості смерті, руйнувань - це може провокувати стан шоку - ми не можемо відвести від цього очей. І ми переглядаємо і читаємо те, що робить жах і відчуття безсилля більшим. Але це нас руйнує. У нас є запас витривалості. Будь ласка, давайте намагатись "відводити погляд". Дозволити собі емоційний відпочинок і хоч якусь відокремленість.
Вороги працюють на те, щоб ми відчували жах, ступор, постійну загрозу, провокувались на некеровані реакції і втрачали життєвість.
Емпатична втома - коли нам вже не вистачає сил на співчуття, на чутливість і до себе, і до близьких, і до тих, хто цього потребує.
І це теж просто подарунок для маніпуляторів.
🌲 Травматизація та стрес змушує весь час бути напоготові – бути надчутливими до того, хто ворог, де вороги, вона змушує шукати ворогів - це важливо для того, щоб подбати про безпеку і знати, кому я можу зараз довіряти. Одне з наших завдань – знайти для себе того, хто надійний, кому довіряти можна, хто стійкий, на кого можна спертися. І не вважати ворогами всіх (своїх).
Одночасно -
Травма та стрес позбавляють нас відчуття передбачуваності і надійності, б'ють по відчуттю довіри. Тому я уважна до інформації і того, кому вигідна дискредитація тих, хто зараз відчувається "надійним". (Зараз може бути багато вкидів із дескридитацією)
🌲 Травма та стрес - впливає на раціональне сприйняття, реальну оцінку - вона провокує на інтерпретації і різкі реакції. Тому я примусово зупиняю своє емоційне реагування і шукаю інформацію. "Це факти чи моя інтерпретація"?
🌲 Травматизація і стрес розбивають загальну картинку, загальне відчуття світу на частини, на пазли. Тому я питаю себе - чи бачу я зараз всю можливу картину? І шукаю ці різні пазли.
🌲 Травма і стрес нас розділяє (хто в Україні, хто виїхав, хто служить, хто як сидить, хто як допомагає фронту) – тому важливо ще більше об'єднуватися. Ворог у нас один!
🌲 Травма розбиває контакт на окремі монологи - саме тому так важливі наші діалоги.
🌲 Травма змушує нас переставати довіряти всім – і тому довіра – така цінність.
🌲 В травматерапії завжди роблять акцент на тому - що близькість - зцілює. Надійні стосунки - цілющі.
🌲 І я зараз так часто питаю знайомих - коли зараз ти емоційно включаєшся, коли робиш перепости, коли починаєш когось хейтити, коли весь день гортаєш стрічку фб - ти служиш ворогам чи Перемозі?
🌲 У кожної резонансної інформації є замовник, є цільова аудиторія, є виконавці . Будь ласка, давайте не будемо несвідомо ставати виконавцями "замовлення" - я зараз так часто прошу моїх емоційних друзів.
Вороги - знавці соціальної психології. Вони готувались. А зараз - складна фаза проживання війни, коли нам потрібно заощаджувати сили.
Близькість. Надійність. Діалог. Контакт. Здорова критичність. Вчасно казати собі - стоп! Це факти чи інтерпретація? Бути тверезо пильними до своїх - щоб вони відчували наш уважний погляд, але і нашу підтримку.
І не вестися на вкиди ворогів.
І хоч трохи піклуватись про себе. І виходити із стану безпомічності питанням - що я можу саме зараз зробити.
Я уважний, я знаю, що є вороги, але я знаю, що є ті - надійні, кому можна довіряти.
І є Родина - всі свої. За яких потрібно триматись і яких потрібно підтримувати. Наша спільнота.
Обіймаю, Родино ❤️ наче ми вже Перемогли.

Немає коментарів:

Дописати коментар