вівторок, 19 травня 2020 р.

Колегам-вчителям

ЗАЗЕМЛЕННЯ - МЕТОД БОРОТЬБИ З НАПАДАМИ СИЛЬНИХ ЕМОЦІЙ

Буває, негативні емоції ллються через край. Хвилину тому ще все було спокійно, і тут раптом - яяяяк навалилося. Тривога, страх, гнів чи фрустрація… Або якісь нав’язливі думки чи навіть панічні атаки. Що з цим багажем робити?

Є чудовий спосіб “повернутися в тіло”, тобто повернути собі владу над власним тілом та думками. Його називають “Заземленням”, адже його сенс - буквально знайти опору та врівноважити себе.

➡️ Мета заземлення: перевести увагу з негативних почуттів та переживань на щось приємне чи бодай нейтральне.

➡️ Як це працює: людина зміщує фокус на навколишнє середовище та матеріальний світ, тим самим знижує силу внутрішньої напруги. А опанувавши себе, може повернути під контроль думки, емоції та власні реакції на ці емоції.

➡️ Техніка виконання: сконцентруватися на інформації, яку надають 5 відчуттів: зір, дотик, слух, нюх, смак.

➡️ Приклад: Під час нападу тривоги, озираємося навколо і детально описуємо за принципом 5-4-3-2-1 (як на картинці). 

👀 “Я бачу квадратний стіл. Він коричневий та на ньому стоїть чашка. Я бачу стілець із червоною подушкою, шафу, дверцята якої прочинені. Я бачу полицю з книжками і вазою та одяг на підлозі.
🙌 Я відчуваю, що мої долоні сухі. Я торкаюся кофтини і вона шорстка та тепла. Я торкаюся шпалер і вони гладенькі, хочеться поводити по ним рукою. Я торкаюся чашки, проводжу пальцем по обідку і відчуваю холодну вологу.
👂 Я чую музику, яка доноситься з вікна, чую власне дихання, воно сповільнюється. Чую, як прийшло сповіщення на телефон.
👃 Я відчуваю запах власних парфумів, води ледь відчутні, проте такі ж ароматні та солодкі. Я відчуваю запах весняного дощу, що лине з вікна.
👅 Я відчуваю смак кави, яку щойно випила/в. Він здебільшого гіркий, але приємний.”

На початку може здаватися, що нічого не виходить і увага не фокусується за принципом 5-4-3-2-1, проте чим частіше застосовувати метод на практиці, тим ефективніше він працюватиме в опануванні себе.

Метод “Заземлення” також допомагає під час панічних атак та людям з ПТСР.



Немає коментарів:

Дописати коментар